منتظر گزارش ۹ ماهه بیمه "ما" باشیم؟
کد خبر: ۳۶۸۷۲۳
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
0
بیمه ما در دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور به سود خالص حدود ۲۹۸ میلیارد تومانی (معادل ۷۴۴ ریال به ازای هر سهم) دست یافت که رشد ۲۴ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
بیمه “ما” تراز مثبت %۱۵۹ را ثبت نمود
بیمه ما در آذر ماه ۱۴۰۰به میزان ۲۶۴ میلیارد تومان حق بیمه جدید صادر کرد. با این وجود این رقم ۸ درصد بیشتر از حق بیمه صادر شده این شرکت در آبان ماه ۱۴۰۰ است (این عدد در ماه گذشته حدود ۲۴۸ میلیارد تومان بوده است). شرکت در این ماه تراز مثبت %۱۵۹ را ثبت نموده است. در سبد محصولات بیمه ما، بیمه آتش سوزی، با حدود ۸۲ میلیارد تومان، بیشترین سهم از حق بیمه‌های صادر شده را به خود اختصاص داد. بیمه زندگی- غیر اندوخته دار با ۴۳.۵ میلیارد تومان در رده دوم جای گرفت و بیمه شخص ثالث، رده سوم را با ۳۶ میلیارد تومان متعلق به خود کرد.

بیمه ما در آذر ماه ۱۰۳ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که این مبلغ نسبت به آبان ماه ۱۴۰۰، ۳ درصد کاهش یافته است. میزان حق بیمه صادره بیمه ما از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه امسال با رشدی ۷۲ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال بالغ بر یک هزار ۸۶۸ میلیارد تومان برآورد شده است (این عدد در مدت مشابه سال گذشته حدود یک هزار و ۸۹ میلیارد تومان بوده است).

نکته مهم: از مبلغ ۲.۶۷۴.۶۵۶ میلیون ریال حق بیمه صادره آذرماه، مبلغ ۴۳۱.۲۴۷ میلیون ریال مربوط به حق بیمه سنوات آتی است. با توجه به ویژگی شرکت‌های بیمه و عدم توزیع یکنواخت حجم فعالیت‌ها و همچنین وجود خسارت‌های بزرگ ناگهانی، گزارش‌های آماری یک ماهه نمی‌تواند مبنای تحلیل و قضاوت قابل اتکا باشد.

بیمه ما در دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور به سود خالص حدود ۲۹۸ میلیارد تومانی (معادل ۷۴۴ ریال به ازای هر سهم) دست یافت که رشد ۲۴ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. مبلغ درآمد حق بیمه ناخالص شرکت در این دوره نسبت به دوره مشابه سال گذشته تقریبا ۲ درصد افزایش یافت و به حدود ۳۷۱.۵ میلیارد تومان رسید.

بیمه ما از منظر تکنیکال پس از اصلاح قیمتی که داشته در شرایط کنونی در محدوده حمایتی قابل توجهی قرار دارد و از حمایت مووینگ اوریج ۲۰ روزه برخوردار است و می‌توان گفت همچنان در یک اصلاح زمانی قرار دارد و با در نظر گرفتن معاملات چند روز اخیر نماد می‌توان انتظار یک روند متعادل و مثبت را با هدف قیمتی ۵۴۰ تومان برایش متصور شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: