عملکرد بازار سرمایه در ۲۱ دی ۱۴۰۰؛
کد خبر: ۳۶۸۸۳۸
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
در معاملات روز سه‌شنبه، ۲۱ دی ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با افزایش هزار و ۹۲۷ واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۸۳ واحد رسید.
شاخص سبز شد
در معاملات روز سه‌شنبه، ۲۱ دی ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با افزایش هزار و ۹۲۷ واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۸۳ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با رشد هزار و ۲۸۵ واحدی در سطح ۳۵۳ هزار و ۳۹۶ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۴۷ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۶۵ واحد قرار گرفت.

امروز نماد‌های «فولاد»، «خودرو» و «وبملت» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند و «فارس»، «شپدیس» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند. نکته جالب توجه ریزش قیمت فارس پس از خبر انتصاب رئیس سابق سازمان صداوسیما به مدیرعاملی این هلدینگ پتروشیمی است. فارس به تنهایی ۶۴۳ واحد شاخص کل بورس را پائین کشید.

در فرابورس نیز نماد‌های «آریا»، «سمگا» و «غصینو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «مارون»، «شجم» و «فرابورس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس خودرو صدرنشین است و خساپا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نماد‌های فرابورس، توسن و کلر پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۵ هزار و ۸۱۳ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲ هزار و ۳۹۷ میلیارد تومان بود که ۴۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.
 

اما ارزش معاملات خرد سهام افت کرد و با کاهش ۱۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۳۹۷ میلیارد تومان رسید که ۴۱ درصد کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، ۳۰۱ نماد رشد قیمت داشتند که ۲۳۰ نماد بورسی و ۷۱ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۳۵۲ نماد کاهش قیمت داشتند که ۲۹۳ نماد بورسی و ۵۹ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۴۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

در همین رابطه علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: شدت عرضه در نیمه دوم بازار به فردا سرایت خواهد کرد و بورس پرعرضه‌ای در ابتدا خواهیم داشت. اما از میانه به بعد شاهد بازگشت بورس به روال عادی خواهیم بود.

وی افزود: بازار سهام همچنان روند خنثی و فرسایشی خود را ادامه می‌دهد. خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی همچنین برترین گروه‎‌های صنعتی بازار امروز بودند. بیشترین ارزش معاملات امروز برای کمند، خودرو و خگستر و بیشترین حجم معامله نیز برای خودرو، خگستر و خساپا ثبت شد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: روند منفی فرسایشی در بازار سهام ادامه دارد. در این بین کارشناسان معتقدند در حال حاضر مذاکرات برجام مهمترین سیگنال برای بورس است. حصول توافقات اگرچه در کوتاه‌کدت شوکی منفی به بازار وارد می‌کند، اما آثار اقتصادی بلندمدت فراوانی دارد که بورس نیز از آن بی‌نصیب نخواهد ماند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: