کد خبر: ۳۶۸۹۰۰
۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
0
یک شرکت فناوری به تازگی نرم افزاری را طراحی کرده که قادر است فشار خون را از روی چهره محاسبه کند.
نرم افزاری در گوشی که فشار خون را محاسبه می‌کند
به تازگی یک شرکت فناوری مدعی شده نرم افزاری را طراحی کرده که قادر به محاسبه و تشخیص فشار خون افراد، تنها با استفاده از تصویر چهره فرد است.

شرکت فناوری «Binah» اعلام کرده گزینه رصد فشار خون را به ابزار‌های موجود در برنامه خود افزوده است. طبق اعلام این شرکت، با این امکان، می‌توان فشار خون افراد را تنها با استفاده از تصویر چهره فرد که به وسیله دوربین گوشی‌های هوشمند و یا دوربین لپ تاپ گرفته شده باشد، محاسبه کرد.

«دیوید ممن» (David Maman) مدیر عامل و از بنیانگذاران شرکت «Binah» در این باره گفت: ما این برنامه را برای جایگزینی با دستگاه‌های خانگی که به دور بازو بسته می‌شود، طراحی کرده ایم.

نرم افزار محاسبه فشار خون

تصویری از نرم افزار محاسبه فشار خون

با این حال بر پایه این گزارش، متخصصان گفته اند پیش از تایید این برنامه، بایستی اطلاعات بیشتری از شرکت سازنده این نرم افزار دریافت کنند.

«جردن کوهن» استادیار پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا که در زمینه فشار خون بالا تحقیق می‌کند، در این باره گفت: استفاده از این تکنولوژی در آینده می‌تواند امکان پذیر باشد؛ اما ما هنوز شواهدی ندیده ایم که بگوییم این فناوری برای چک کردن فشار خون در حال حاضر قابل اطمینان است.

اندازه گیری فشار خون بدون استفاده از دستگاه‌های معمول که به دور بازو بسته می‌شوند، یکی از اهداف طولانی مدت متخصصان قلب و شرکت‌های فناوری بوده است که در صورت تحقق، با حذف یک مرحله، افراد می‌توانند فشار خون خود را به راحتی در خانه نیز بسنجند و این برای افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند، امری مفید به شمار می‌رود.

منبع: پایگاه «The Verge»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: