April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۹۰۱۴
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
0
وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از گمرک شهید رجایی، منشاء اصلی مشکلات گمرک، را عدم هماهنگی میان ۲۵ دستگاه دولتی دانست.
منشاء اصلی مشکلات گمرک چیست؟
احسان خاندوزی در این بازدید و در پاسخ به پرسشی درباره عدم تخصیص منابع از سوی بانک‌ها به بازرگان‌ها و مشکلات گمرک شهید رجایی، گفت: گمرک به تنهایی بار نیمی از تجارت کشور را به دوش می‌کشد، اما دچار ضعف‌ها و مشکلات فراوانی است که همین موجب شده تولید کنندگان و تجار دچار خسارت فراوانی شوند.
وزیر اقتصاد تشریح کرد: بخشی از مشکلات گمرک بر می‌گردد به نهاد‌های دولتی که در حوزه واردات کالا‌های اساسی، زمان بندی به موقعی انجام نمی‌دهند که نسبت به آن بایستی دقت بیشتری داشته باشند تا شاهد چنین اتفاقاتی دیگر نباشیم.

وی تصریح کرد: گمرک با ۲۵ دستگاه و سازمان دیگر کار می‌کند و ضعف در نهاد‌های دیگر همکار با گمرک، باعث اختلال در فرآیند کار گمرک شده و باعث شده که فرآیند ترخیص طولانی و هزینه بر شود.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات هماهنگی نهاد‌های مرتبط به نفع گمرک کشور خواهد بود، گفت: در نتیجه هماهنگی، دستگاه‌های مرتبط با گمرک آن زمان و هزینه کمتر برای تجار و تولید کننده و در نهایت قیمت تمام شده کمتر برای مصرف کننده را شاهد خواهیم بود.

در پایان احسان خاندوزی گفت: این مشکلات به طور جدی در جلسه با مسئولان ذیربط و رئیس جمهور محترم به بحث گذاشته خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: