April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۹۰۶۲
۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
0
مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان گفت: وزارت ورزش به استقلال و پرسپولیس تنفس مصنوعی ندهد.
وزارت ورزش به سرخابی ها تنفس مصنوعی ندهدمحمدرضا ساکت در خصوص دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه سپاهان اظهار داشت: لیگ حرفه‌ای قویترین و سازمان یافته ترین، موثرترین و قانون مند‌ترین لیگی است که باید برگزار شود. AFC و فیفا از سال‌ها قبل با هدف ارتقای ساختار باشگاه و افزایش و توسعه زیر ساخت‌ها برای مسابقات، قانومند کردن روابط بازیکنان و مربیان و باشگاه‌ها در این مسیر حرکت کردند که لیگ حرفه‌ای را جاری سازی کنند.

وی افزود: ابتدا از بازدید‌های میدانی شروع کردند. بعد معیار‌ها و استاندارد‌ها را تدوین کردند. به فدراسیون‌های محلی ابلاغ کردند. بعد از آن از همه فدراسیون‌ها خواستند کمیته مجوز حرفه‌ای ایجاد کنند. تا مسیر ارتقای همه باشگاه‌ها فراهم شود. وقتی این اتفاق افتاد معیار‌ها ابلاغ شد. بعد از آن آموزش‌هایی را برای باشگاه‌ها گذاشتند. نفر ویژه را آموزش دادند.

ساکت تصریح کرد: ما هم بصیریان را گذاشتیم و او متولی شد. با بقیه ارکان سپاهان این حرکت آغاز شد. مهمترین چیزی که در موضوع مجوز حرفه‌ای است، ۵ معیار است. اولین معیار حقوقی است. در این معیار ساختار حقوقی، هیات مدیره، ناظر، ساختار و... را می‌خواهند. بند بند این مسائل را توضیح می‌دهند که افراد دارای حق امضا چه کسانی هستند؟ مالکیت باشگاه توسط چه مبادی صورت می‌گیرد؟ وضعیت قراردادها، لیست بازیکنان، قرارداد‌های دو زبانه و منشور رفتار انضباطی شما جدا می‌شود. زیر معیار‌های مختلفی تعریف می‌شود.

مدیرعامل سپاهان گفت: معیار دوم پرسنلی و مدیریتی است که به ساختار داخلی باشگاه می‌پردازد. برای تک تک افراد از شما رزومه و اطلاعات می‌خواهند. دقیقا این مسائل را از شما دریافت می‌کنند. معیار بعدی ورزشی است. بسیار حساس هستند که برای فوتبال مسیر توسعه شما چیست. آکادمی شما چگونه است؟ چگونگی پرورش بازیکن و خدمات به تیم‌های پایه و نحوه انتقال به تیم‌های بالاتر چگونه است. برنامه‌های فوتبالی و غیر فوتبالی را می‌خواهند. حمایت‌های پزشکی، برنامه فوتبال پایه، مسئولیت‌های اجتماعی چگونه است؟ چند تیم پایه دارید؟ ساختار آن‌ها چیست؟ به برابری نژادی هم توجه می‌کنند.

وی افزود: معیار بعدی مالی است. صورت‌های مالی حسابرسی می‌شود که اسناد شما را کنترل کرده باشد. حسابرسی داخلی و بیرونی و صورت‌های مالی دقیق را می‌خواهد. حتی درآمد‌های بلیت، حق پخش را جویا می‌شوند. هزینه‌ها را می‌پرسند که درکدام بخش چقدر هزینه کردید. حقوق بازیکنان مربیان و تیم‌های پایه، هزینه‌های دفتری و... را از شما روشن می‌خواهند. حتی مسائل مالیاتی را می‌خواهند.

مدیرعامل سپاهان تصریح کرد: معیار پنجم زیر ساخت‌ها است. استادیم شما کجاست؟ چه شرایطی دارد؟ مالکیتش برای کیست؟ اگر اجاره است قرارداد اجاره‌ای دو زبانه را می‌خواهند. امکانات تمرینی شما را می‌خواهند. سالن بدنسازی و... را باید داشته باشید. این‌ها جزو ضرورت‌های اولیه است.

ساکت در خصوص اینکه سپاهان در چند درصد این موارد واجد شرایط بود، عنوان کرد: AFC به سمت کیفی سازی رفته، اغماض و گذشت ندارد. از آبان سال گذشته کمیته مجوز حرفه‌ای باشگاه را تشکیل دادیم و ۱۷ کارشناس داریم. مدیر تیم فوتبال برزگسالان ما حضور دارد. بخش‌های مختلفی در این کمیته فعال هستند. بر اساس این معیار‌ها بازدید میدانی توسط کارشناسان می‌شود.

وی افزود: حضور میدانی و مستندات دقیق باید باشد. از AFC و فیفا برای بازدید زیر ساخت‌های سپاهان آمدند و طبق لیست چک کردند. ۱۴۴۳ سند بچه‌های ما در حوزه مجوز حرفه‌ای تهیه کردند. فقط خود باشگاه می‌تواند مدارک را در پلتفرم AFC آپلود کند. نباید بگوییم مقصر این و آن هستند. تاییدیه اول را از داخل می‌دهند و بعد AFC مجددا ممیزی می‌کند. اینطور نیست که تمام حرف کمیته بدوی و حرفه‌ای را تایید کند. سال گذشته به خاطر اینکه برخی مستندات ایران تایید شد، AFC کمیته خودش را جریمه کرد. آن‌ها غربالگری دقیقی دارند.

مدیر عامل سپاهان گفت: کمیته مجوز حرفه‌ای آموزش‌های مکرری را در سال‌های اخیر گذاشته، وقتی مدارک ارسال می‌شود یک جلسه برگزار می‌شود. در سال‌های قبل هم بود. اعضای کمیته بدوی نشستند و مدارک ما را دیدند. کمیته بدوی و AFC می‌توانند ببیند، اما هیچ باشگاه دیگری خبر ندارد. تمام موارد را بررسی کردند. تذکرات را دادند و ما هم اصلاحات را انجام دادیم. این فرایند چیزی نیست که کوتاه مدت برخورد کنیم.

ساکت تصریح کرد: ۱۴۰۰ صفحه مستند تهیه کردن کار رحتی نیست. همه مدیران باشگاه‌های کشور، ارزشمند و تلاشگر بودند. اما عدم ثبات در سازماندهی مدیریت، تغییرات مکرر تهدید می‌کند. حتما مدیران دیگر هم توانا هستند. خواهشم این است که وزارت ورزش هم تنفس‌های مصنوعی را به استقلال و پرسپولیس ندهد. بگذارید روی پای خودشان بایستند. مدیران توانایی دارند. بگذارید ثبات سازمانی خودشان را پیدا کنند. البته بعضا آن‌ها متوسل به استفاده از ظرفیت‌های وزارت می‌شدند. وزارت باید اجازه بدهد خودشان بر اساس ظرفیت‌های خودشان کار کنند.

ساکت در مورد اینکه استقلال و پرسپولیس هم مانند سپاهان به پول زیاد نیاز دارند، گفت: فقط پول نیست. انتخاب بازیکن در یک باشگاه ثبات، برنامه، زیر ساخت، احترام برای بازیکن و مربی است و این‌ها معیار هستند. بازیکنانی که به آن‌ها افتخار می‌کنیم بر اساس این آمدند. اجازه بدهید ثبات در این سازمان‌ها ایجاد شود. نبرد سنگین کسب مجوز حرفه‌ای روز به روز سخت‌تر می‌شود.

مدیرعامل سپاهان با اشاره به آغاز به کار ستاد دریافت مجوز حرفه‌ای سال بعد، عنوان کرد: در هفته گذشته جلسه اخذ مجوز حرفه‌ای ۲۰۲۳ را برگزار کردیم. هر سال آیتم‌هایی اضافه می‌شود. ما باید تمام موارد خواسته شده را دقت کنیم. همکاران درباشگاه هم کمک کردند که در این مسیر موفق باشیم تا در ۲۰۲۳ هم این را کسب کنیم. مجوز حرفه ای، تاییدیه سالیانه است که هرسال هم سختی هایش بیشتر می‌شود.

وی در مورد تامین زیرساخت‌های استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: خوشبختانه استقلال وپرسپولیس در چند سال قبل زیر ساخت هایشان توسط شهرداری تهران زمان مسئولیت قالیباف تامین شد. این ظرفیت خوبی بود. یکی از ضرورت‌های مجوز حرفه‌ای داشتن زیرساخت برای تمرین و ورزشگاه است. ظرفیت تماشاگر استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور به گونه‌ای است که باید ورزشگاه‌های با ظرفیت بالا داشته باشند. بحث تمرین بود که ضرورتش تامین شده است و این زیرساخت‌ها وجود دارد. باید باور داشته باشیم که همه فعالیت ها، مسئولیتش بر عهده خود باشگاه است. AFC می‌گوید صداقت، صحت و سلامت تهیه مدارک برعهده باشگاه است.

ساکت با اشاره به پرونده بازیکن گابنی گل گهر گفت: در این مورد مدارک را آقایان دادند، اما مستندات را باید باشگاه پاسخگو باشد. نمونه‌اش را در سپاهان هم داشتیم. سال ۹۱-۹۰ سپاهان بازیکنی را استفاده کرد که کارتش را AFC تایید کرده بود، اما چون غیر قانونی بود بازی سه بر صفر شد و سه امتیاز را به تیم قطری دادند. این اتفاق اخیرا هم افتاده که کمیته انضباطی رای داد.
مدیرعامل سپاهان در گفتگو با برنامه ورزش و مردم، در مورد اینکه معتقد است کار نباید به کمیته استیناف کشیده شود، گفت: طبیعی است و در AFC‌مصداق است. پاسخگوی اول و آخرش همه مستندات را باشگاه می‌دانند. همه باشگاه‌ها باید به این سمت بروند. ضمن اینکه ما مجوز حرفه‌ای ایران و آسیا داریم. سازمان لیگ و فدراسیون آیین نامه‌ای دارد. آن‌هایی که می‌خواهند به مسابقات آسیایی بروند باید خودشان را به ظرفیت آسیایی برسانند.

ساکت در خصوص اینکه اگر همین الان بگویند یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس را با همین شرایط به او بدهند که سال آینده مجوز حرفه‌ایش درست می‌شود و آیا چنین چیزی امکان پذیر است، اظهار داشت: من خودم را سرباز مجموعه سپاهان می‌دانم، اما مطمئنم برای استقلال و پرسپولیس هم می‌توان مجوز را گرفت به شرط اینکه از فردا صبح استارت سازمانی زده شود.

مدیرعامل سپاهان در گفتگو با برنامه ورزش و مردم، در خصوص اینکه در صفحه مجازی خودش عکس چند بازیکن پرسپولیسی مانند مغانلو و رفیعی قرار دارد، گفت: این‌ها بازیکنان سپاهان و طلایی پوش هستند. اسدی بازیکن سپاهان بوده که الان در پرسپولیس است. من حق ندارم در مورد اسدی صحبت کنم. او مانند سرلک و خیلی از بازیکنان دیگر در سپاهان رشد کرده است.

وی در مورد اینکه ستاره از لوگوی باشگاه پرسپولیس برداشته شده که این اتفاق مورد اعتراض هواداران پرسپولیس قرار گرفته، اظهار داشت: در کشور ما برای ستاره هنوز آیین نامه‌ای تعریف نشده، در دنیا تعریف شده که چه کسی می‌تواند به چه مناسبتی ستاره داشته باشد. من هرچه پرسیدم آیا خلاف آیین نامه عمل کردیم؟ گفتند اصلا آیین نامه‌ای نیست. واقعا همینطور است.

ساکت در مورد اینکه آیا اگر لوگوی استقلال را بگذارد ستاره‌های آن را هم بر می‌دارد، عنوان کرد: این ستاره‌ها آسیایی هستند. چون آسیایی است بالاخره اسمش استقلال ایران است. درآسیا پرسپولیس ایران، فولاد ایران و سپاهان ایران است. در عرصه بین المللی همه ما یکی هستیم. سال گذشته وقتی بازی پرسپولیسرا به حق جا به جا کردند که به فینال آسیا برود، ما استقبال کردیم. چون پرسپولیس ایران بود. این باور ما است. بازیکنان ما امروز ستاره‌ها و عزیزان باشگاه سپاهان هستند. همینطور که تعدادی از سپاهانی‌ها هم در باشگاه‌های دیگر هستند. ما در مورد آن‌ها فکری نداریم و برایشان آرزوی سلامتی هم داریم.

دبیر کل اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص پرونده ویلموتس گفت: در آن زمان که قرارداد بسته شد من در حوزه اداری فدراسیون نبودم. در تیم ملی بودم، چون بازنشسته بودم. ویلموتس در شروع مربی خیلی خوبی بود. کارش را خیلی خوب شروع کرد. مسئولین فدراسیون، تاج و دیگر عزیزان توانستند ارتباط نزدیکی را با او برقرار کنند. اما آدم خارجی به پرداخت‌ها خیلی اهمیت می‌دهد. ۵ماه ایران به خاطر تحریم‌های ظالمانمه نتوانست پولش را بدهد.

ساکت افزود: فیفا که معتقد است نباید کار سیاسی شود، چرا برای ایران تحریم‌ها را اعمال کرد. این تحریم‌ها ظالمانه و ضد توسعه فوتبال است. فیفا متولی توسعه فوتبال در دنیا است. این پول پرداخت شند. فیفا قانونی گذاشته که بازیکن ۲ماه و مربی ۳ماه پولش عقب بیفتد می‌تواند با دو اخطار ۱۵روزه همه پولش را بگیرد.

وی در مورد اینکه آیا می‌شد قرارداد بهتری بست، اظهار داشت: قبل از اینکه قرارداد را ببندند، متن آن از بخش بین الملل فدراسیون تهیه شد. اینکه آیا آیتمی تغییر کرده من در جریانش نیستم. اتفاق ویلموتس بر میگردد به اینکه این پول پرداخت نشد و ۵ماه هم خویشتن داری کرد. فقط به خاطر رایزنی‌های تاج داشت و به او دلگرمی می‌داد. در پشت صحنه تلاش می‌کردند. همان پرداختی هم که از طریق شستا شد و کلی هم سروصدا کردند، به خاطر این بود که پول در فیفا وجود داشت.

مدیر اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: همین الان دوستان در فدراسیون گفتند ایران ۱۳ تا ۱۶ میلیون دلار پول در فیفا دارد. اما امکان پرداخت نیست. آن زمان نامه‌ای از ایران نوشته می‌شد. بخشی از حقوق کی روش هم با نامه فدراسیون به فیفا پرداخت می‌شد. در آن سال و در خردادماه، فیفا شرایط جدیدی گذاشت و اجازه نداد این پول پرداخت شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: