April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
رئیس هیأت مدیره بانک صنعت و معدن خبر داد؛
کد خبر: ۳۶۹۱۲۱
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
0
رئیس هیأت مدیره بانک صنعت و معدن اظهار کرد: میزان پرداخت‌های بانک صنعت و معدن در ۹ماهه امسال ۷۹ درصد رشد داشته و وصول مطالبات نیز در همین مدت ۵۹ درصد افزایش یافته است.
اصغر پاک طینت
اصغر پاک طینت گفت: صدور ضمانتنامه‌های ریالی به میزان ۲۷ درصد بیشتر از دوره ۹ ماهه سال گذشته است.

این مدیر ارشد بانکی تصریح کرد: سهم بیشتری از پرداختی‌ها برای تأمین سرمایه در گردش بوده که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع بنگاه‌های تولیدی برای فراهم کردن مواد اولیه مورد نیاز است تا هیچ واحد تولیدی با کاهش ظرفیت و یا توقف تولید مواجه نشود؛ البته حمایت ما از ایجاد واحد‌های دانش محور و صادرات گرا و تکمیل واحد‌های نیمه تمامی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، ادامه دارد.

وی تصریح کرد: کاهش وصول مطالبات بانکی، کندی جریان نقدینگی در اقتصاد، عدم تخصیص به موقع و بهینه منابع به شبکه تولید، افزایش بیکاری و در نهایت رکود اقتصادی را به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین مسأله وصول مطالبات، موضوعی است که باید با جدیت بیشتری در مورد آن اقدام کنیم.

پاک طینت ادامه داد: خوشبختانه در بانک صنعت و معدن، وصول مطالبات با توجه به شرایط اقتصادی، نوسان‌های قیمتی و ارزی و امهال، رشد قابل توجهی داشته و ۵۹ درصد افزایش یافته است.

رئیس هیأت مدیره بانک صنعت و معدن یادآور شد: برخی از مسائلی که باعث بروز معوقات در بانک‌ها می‌شود در اختیار مدیران و کارکنان شبکه بانکی است که با برنامه ریزی و آموزش و ایجاد سازوکار‌های منطقی و بهره گیری از شیوه‌های نوین اعتبارسنجی، می‌توان شرایط را بهتر کرد. تفویض اختیار به شعب و افزایش حدود اختیارات آنان و همچنین تعامل مناسب با مشتریان، عوامل دیگری است که در کاهش مطالبات غیر جاری این بانک در ۹ ماهه امسال مؤثر بوده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: