کد خبر: ۳۶۹۳۲۶
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
0
دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان این‌که سهم مناطق آزاد از تولید کشور یک درصد است، گفت: ۲۵۰۰ واحد تولیدی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گرفتار شده‌اند.
محمد: سهم مناطق آزاد از تولید کشور ۱ درصد است
سعید محمد اظهار کرد: ۲ درصد صادرات، ۷ درصد سرمایه گذاری و ۱ درصد از تولید کشور برای مناطق آزاد است که نشان می‌دهد تا کنون این مناطق آنطور که باید به اهداف خود نرسیده اند.

وی یادآور شد: اکثر کشور‌ها از ظرفیت مناطق آزاد بیشترین بهره را برای منافع کشورشان برده اند، ۷۵ درصد از اقتصاد چین در مناطق آزاد این کشور است و مناطق آزاد موتور پیشران امارات هستند، عمده مشوق‌های معمول مناطق آزاد در سطح دنیا هم مشوق‌های مالیاتی و گمرگی است.

مشاور رئیس جمهور بیان کرد: هم اکنون ۲۵۰۰ واحد تولیدی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعالیت دارند که اکثرا از مجموعه‌های خوب کشور هستند، ولی به دلیل حذف مشوق‌ها همه گرفتار شده اند، با حذف مشوق‌ها دیگر مجموعه‌ای به مناطق آزاد نخواهد آمد، آن‌ها که آمده اند هم خواهند رفت، برای ادامه فعالیت مناطق آزاد باید به اصل قانون اداره کرد این مناطق رجوع کرد.

محمد افزود: هم اکنون برخی واحد‌های تولیدی در مناطق آزاد دو بار مالیات بر ارزش افزوده می‌دهند، یکبار پس از خرید مواد اولیه که قصد ورود آن‌ها را به منطقه دارند و یکبار حین خروج محصول تولید شده در منطقه، شرکتی بود که سه بار مالیات می‌داد، این در حالیست که تولید کنندگان در سرزمین اصلی یکبار مالیات بر ارزش افزوده می‌دهند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: