فهرست نهایی خانه‌های خالی به سازمان مالیاتی ارسال شد
کد خبر: ۳۶۹۳۸۸
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
0
فهرست نهایی خانه‌های خالی برای صدور برگه جریمه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارسال شد.
شناسایی یک میلیون و ۳۱۷ هزار واحد مسکونی خالی!
با ارسال این اسامی به زودی اقدامات لازم در جهت اخذ مالیات توسط سازمان امور مالیاتی صورت می‌گیرد.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی؛ به نظر می‌رسد در آینده نزدیک دسترسی مستقیم به سازمان امور مالیاتی داده می‌شود تا اطلاعات لازم را از سامانه املاک و اسکان بردارد.

تاکنون یک میلیون و ۳۱۷ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه شناسایی شده و برای صحت سنجی به مالکان پیامک ارسال شده است.

اطلاعات ۶۰ میلیون خانوار تاکنون به دست آمده و اطلاعات ۲۴ میلیون خانوار دیگر هم در حال پردازش است.

هم اکنون سامانه املاک و اسکان باز است و تمامی متقاضیان می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

طبق قانون مالیات‌های مستقیم، باید تا ابتدای دی امسال اطلاعات واحد‌های خالی، از طریق وزارت راه و شهرسازی در اختیار سازمان امور مالیاتی به منظور اخذ مالیات قرار می‌گرفت اما، اختلافاتی موجب شد تا مهلت قانونی تمام شود.

پیش از این، وزارت راه و شهرسازی به عنوان مسئول شناسایی و معرفی خانه‌های خالی اعلام کرده بود که اطلاعات ۲.۳ میلیون خانه خالی را به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده است، اما این سازمان این ادعا را رد کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در جواب سازمان امور مالیاتی گفته بود: اطلاعات به صورت پالایش شده در اختیار امور مالیاتی قرار گرفته و اگر اشکالی در این اطلاعات وجود دارد باید مصداقی بیان شود. چرا که واحد‌های مسکونی خالی همیشه خالی نمی‌ماند و امکان تغییر اطلاعات وجود دارد.

در آخرین جلسه وزارت راه و شهرسازی با سازمان امور مالیاتی، مقرر شده شناسایی خانه‌های خالی با آخرین داده‌های سامانه املاک واسکان ادامه داشته باشد و همواره اطلاعات به روز رسانی شوند.

بر اساس قانون مالیات خانه‌های خالی مصوب آذرماه سال گذشته، اگر واحد مسکونی در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد، مشمول مالیات می‌شود و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب سال اول معادل شش برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل ۱۲ برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل ۱۸ برابر مالیات متعلقه خواهد شد.

در این بین، وظیفه شناسایی خانه‌های خالی را بر عهده وزارت راه و شهرسازی از طریق سامانه املاک و اسکان گذاشته شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: