کد خبر: ۳۶۹۴۶۳
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
0
کارشناس سامانه رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی، از کاهش ۲۲ درصدی ثبت شکایات در سال گذشته به نسبت سال ۹۸ در سامانه مربوط به بیمه مرکزی خبر داد و گفت: سال گذشته در حدود دوهزار و ۵۳۵ مورد شکایت در سامانه شکایات بیمه مرکزی ثبت شد.
ثبت شکایات از صنعت بیمه ۲۲ درصد افت کرد
"نسرین سپهرتاج"، در برنامه زنده اینستاگرامی بیمه مرکزی، اذعان داشت که بیشترین شکایات بیمه‌گذاران از صنعت بیمه یعنی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد در بخش بیمه شخص ثالث، حوادث راننده و بدنه اتومبیل است و بیشتر شکایت‌های نمایندگان و کارگزاران از شرکت‌های بیمه‌ای هم در خصوص کارمزد و یا دیرکرد پرداخت آن است.

به گزارش چابک آنلاین، وی، درخصوص روند رسیدگی به شکایات در سامانه بیمه مرکزی، گفت:مطابق با آیین نامه ۷۱ مصوب شورایعالی بیمه که در رابطه با حمایت از بیمه‌گذاران است، پس از ارسال مدارک و تکمیل آن از سمت بیمه‌گذار، بیمه مرکزی شکایت را برای شرکت‌های بیمه ارسال می‌کند و مهلت ۱۴ روزه‌ای در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا توضیحات، مستندات و دلایل خود را بیان کنند.

این، کارشناس سامانه رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی، گفت: به‌طور معمول بیشتر شرکت‌های بیمه در مدت تعیین شده پاسخ خود را به بیمه مرکزی ارسال می‌کنند، ضمن آنکه در سال ۹۹ مدت زمان رسیدگی به شکایات از سمت بیمه مرکزی هم ۱۴ روز بوده هرچندکه برای بیمه مرکزی در آیین نامه تعیین نشده است.

سپهرتاج، گفت:از اواخر سال ۹۹ تا به الان شکایت‌های بسیاری در زمینه انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث به بیمه مرکزی رسیده که علت آن هم تبصره ماده ۶ قانون بیمه شخص ثالث بود که تخفیفات به مالک وسیله نقلیه تعلق دارد و قابل انتقال به خریدار خودرو نیست.

به گزارش چابک آنلاین، سپهرتاج، گفت: از سال ۹۳ که سامانه ثبت شکایات راه اندازی شد و دسترسی مردم به ثبت شکایات راحت شد، به یکباره حجم زیادی از شکایت به بیمه مرکزی آمد و روند افزایشی ثبت این شکایت سالانه با حدود ۳۰ درصد وجود داشت که آن هم بیشتر بخاطر دسترسی راحت بود، ولی در سال ۹۹ روند کاهشی داشت و ثبت شکایات حدود ۲۲ درصد به نسبت سال ۹۸ کاهش یافت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نیازمندیها