April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

 

قانون، رفتارهای تنظیم شده برای جلوگیری از هرج و مرج است. این قوانین در اجاره اقامتگاه نیز کاربرد داشته و باید رعایت شود. شهرهای شمالی که همیشه طرفداران زیادی دارد سالانه مسافران زیادی را پذیرا خواهد بود.

 

انتخاب اقامتگاه همیشه به سلیقه مسافران وابسته بوده است. ویلا یکی از انواع اقامتگاه است که مدل‌های مختلفی دارد. شمال ایران به دلیل تنوع طبیعت ویلاهایی را در نوع‌های مختلف دارد. کوه، جنگل، دریا و طبیعتی از این دست گوناگونی ویلا را سبب خواهند شد.

 

ویلای ساحلی

 

ساحل دریا همیشه جذاب و زیبا است. اگر ویلا کنار ساحل باشد این زیبایی صد برابر شده و برای گردشگران دلنشین خواهد بود. ویلای ساحلی همان گونه که از اسم آن مشخص است یک اقامتگاه ویلایی در کنار ساحل دریا است.

برای اجاره ویلا چند قانون باید از سمت مسافران رعایت شود. شرط سنی اولین قانون اجاره ویلا است. اجاره ویلا به کودکان زیر هجده سال طبق قانون ممنوع است. ویلای ساحلی  در شهرهای شمالی مانند رودسر، تالش، فریدون‌کنار، بابلسر، رامسر، تنکابن، بندر انزلی، محمودآباد، نور، نوشهر، آستارا و... به دلیل وجود ساحل دریا وجود دارد.

اجاره ویلا نوشهر یا دیگر شهرهای ساحلی امکاناتی شبیه به هم دارند ولی ظرفیت‌های مختلفی را پذیرا بوده و بر اساس تعداد خدمات ارائه خواهد شد. بر اساس قوانین شرط سنی اجاره ویلا را زمان رزرو، لحاظ خواهد شد.

 

ویلای استخردار

 

اقامتگاه برای استراحت و اقامت در شهر مقصد استفاده می‌شود. ویلای استخردار دسته دیگری از ویلاها است. این مدل ویلا می‌تواند استخری روباز در محوطه باغ داشته باشد؛ همچنین استخرهای سرپوشیده نیز در ویلاها ساخته می‌شوند.

آبی که استخر را با آن پر خواهند کرد آب گرم و آب سرد است. دمای آب استخر به فصل‌های سال و سلیقه مسافران ارتباط خواهد داشت. قانون بعدی برای اجاره ویلا در شمال همراه داشتن کارت شناسایی است. زوجین نیز باید زمان اجاره ویلا مدرکی دال بر محرمیت خود ارائه داده و ویلای استخردار خود را تحویل بگیرند.

سایت جاباما تمامی شهرهای شمالی را پوشش داده و با تعداد زیادی ویلای استخردار آماده برای ارائه خدمات است. اجاره ویلا رامسر از نوع ویلای استخردار امکاناتی است که این سامانه به شما عرضه می‌کند. شما با مراجعه به این سامانه به راحتی می‌توانید ویلای استخردار با سلیقه خود پیدا کرده و برای رزرو آنلاین آن اقدام کنید.

 

ویلای جنگلی

 

انبوه درختان با فاصله بسیار نزدیک طبیعتی را به نام جنگل خواهند ساخت. ویلای جنگلی اقامتگاهی است که در دل جنگل قرار دارد. این اقامتگاه جنگلی چند سالیست که رونق پیدا کرده و میان گردشگران طرفدار دارد.

 

قانون دیگری که زمان اجاره ویلا باید رعایت کنید استفاده نکردن از محوطه ویلا برای برگزاری جشن است. معدود اقامتگاهی به شما اجازه برگزاری جشن و مهمانی خواهد داد. ویلای جنگلی با ظرفیت‌های متفاوت مهمان قبول می‌کند. ظرفیت پایه و ظرفیت اضافه قبل از رزرو به شما اعلام خواهد شد. هر نوع اطلاعات که نیاز داشته باشید قبل از رزرو آنلاین در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

شما با آگاهی از امکانات و خدمات موجود رزرو خود را انجام می‌دهید. بیشتر اقامتگاه‌ها برای استراحت مسافران از تخت‌خواب استفاده کرده است. برای ظرفیت اضافه نیز به شما رخت‌خواب سنتی داده می‌شود.   

 

ویلای چوبی

 

نوع دیگر اقامتگاه ویلای چوبی است. این ویلا از جنس چوب ساخته شده و منظره زیبایی را دارد. اجاره ویلا ماسال برای اقامت بسیار مناسب است.

یکی دیگر از قوانین که باید از سمت مهمانان رعایت شود ساعت تحویل گرفتن و تحویل دادن اقامتگاه است. این قوانین در تمامی اقامتگاه‌ها یکسان بوده و رعایت نشدن آن از طرف مسافر می‌تواند منجر به لغو رزرو شود.

 

 

 

ورود به اقامتگاه‌ها از ساعت 2 بعد از ظهر امکان‌پذیر است. قبل از این ساعت باید منتظر تخلیه و نظافت اقامتگاه باشید. مسافران باید تا ساعت 12 ظهر اقامتگاه را تحویل میزبان داده تا قبل از ورود مسافران جدید نظافت در اقامتگاه انجام شود.

ویلا چوبی کورش یکی از ویلاهایی است که در شهر ماسال قرار دارد و شما می‌توانید رزرو آن به شکل آنلاین انجام دهید. ظرفیت این اقامتگاه 8 نفر اعلام شده است. نفرات پایه و نفرات اضافه در این اقامتگاه چوبی 4 نفر در نظر گرفته شده است.    

 

ویلای مدرن

 

ویلای مدرن همان گونه که از اسم آن مشخص است به ویلاهایی با سبک معماری امروزی گفته می‌شود. این نوع ویلا در بیشتر شهرهای شمالی وجود داشته و برای اجاره و رزرو آن جست‌وجوی زیادی لازم نیست.

قانون پنجم اجاره ویلا و اقامتگاه مراقبت از وسایل قرار داده شده در اقامتگاه است. اگر مسافران عمدا به وسیله‌ای آسیب رسانده و آن را خراب کنند موظف به پرداخت خسارت خواهند بود. زمان تحویل اقامتگاه از میزبان خود از سالم بودن تمامی لوازم مطمئن شوید.

گاهی یک ویلا از ترکیب چند مدل ویلا درست شده است. یک ویلا می‌تواند ویلایی مدرن اما ساحلی یا استخردار باشد. پیوستن انواع ویلاها زیبایی آن را بیشتر می‌کند. جاباما مرجع رزرو آنلاین اقامتگاه در ایران برای ارائه خدمات اقامتی شروع به فعالیت کرده است.

 

ویلای رودخانه

 

صدای رودخانه و جوش و خروش آب دو حس آرامش و ترس را همزمان تداعی می‌کند که حس آرامش در آن غالب خواهد بود. ویلاهایی که اطراف رودخانه ساخته می‌شوند با رعایت حریم رودخانه خواهند بود.

ویلای رودخانه‌ای به خاطر فاصله کمی که با رودخانه‌های اطراف خود دارد صدای آب به گوش خواهد رسید. این ویلا در تمام طول شبانه روز موسیقی خروش آب را به گوش شما خواهد رساند و زمان استراحت در شب آرامش را به ارمغان می‌آورد.

 

رعایت قوانین اجاره ویلا و اقامتگاه همیشه از سمت مسافران و مهمانان نخواهد بود. میزبان نیز متقابلا قوانینی را باید رعایت کند. نظافت و بهداشت مداوم اقامتگاه، قانونی است که میزبان موظف به رعایت آن شده است. در صورت نبود نظافت شما می‌توانید از میزبان توضیح خواسته و او را به انجام این کار وادار کنید.

سایت و اپلیکیشن جاباما مرجع بزرگ رزرو آنلاین اقامتگاه است. این سامانه خدماتی را که شما نیاز خواهید داشت را ارائه می‌کند. خدمات و امکاناتی که اقامتگاه‌ها خواهند داشت در صفحه مرتبط نوشته شده تا مسافران و گردشگران قبل از رزرو آن را مطالعه کرده تا از آن آگاهی پیدا کنند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: