April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۹۵۰۸
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
0
معاون پیشگیری و حفاظت حریق سازمان آتش نشانی گفت: ۹۴۷ برج ناایمن بالای ۱۲ طبقه در تهران داریم و ۱۵۰ بیمارستان نیز در شرایط ناایمن به سر می‌برند.
آمار عجیب برج‌ها و بیمارستان‌های ناایمن در تهرانکامران عبدولی در برنامه تلویزیونی شبکه دو سیما در خصوص ساختمان‌های ناایمن پایتخت گفت: متأسفانه زمانی به پلاسکو رسیدم که ساختمان ریخته بود و از شهدای عزیز این حادثه یاد می‌کنیم.

وی افزود: ساختمان جدید پلاسکو را دو روز پیش بازدید کردیم ضوابط را اجرا کردند، اما همچنان این ساختمان در مرحله بازدید است و به زودی افتتاح می‌شود.

معاون پیشگیری و حفاظت حریق سازمان آتش نشانی تصریح کرد: ۱۷ اردیبهشت سال ۹۲ نقطه عطفی در ایمن سازی ساختمان‌های جدید شکل گرفت و دستورالعمل‌ها را در زمان طراحی نقشه‌ها سازندگان دریافت می‌کنند. مشکل عمده ما در ساختمان‌های موجود است این ساختمان‌ها قدیمی و قبل از ضوابط ساخته شده‌اند و یک میلیون ساختمان پارسل ساختمان قدیمی داریم که بحث ایمن سازی پایینی دارند.

عبدولی اظهار کرد: سازمان آتش نشانی در طرح‌هایی همچون پلاک ایمن به دستورالعمل‌ها اقدام کرده، اما اثربخشی زیادی نداشته، زیرا در این بخش ضعف قوانین و هزینه‌ها داریم. متأسفانه حریق‌های ما روزانه در حال بیشتر شدن است و این دلیلش تغییرات نوع زندگی و مبلمان‌ها است.

او اضافه کرد: مهمترین فاکتور در ساختمان‌ها در دنیا این است که راه خروج برای افراد وجود داشته باشد و همه به پلکان آتش نشانی دسترسی داشته باشند. ما در هر طبقه باید این فضا را داشته باشیم و خارج از این، سیستم اطفای حریق و هشدار باید وجود داشته باشد و در عین حال ساختمان باید سیستم حفاظتی داشته باشد.

معاون پیشگیری و حفاظت حریق سازمان آتش نشانی تصریح کرد: ۹۴۷ برج بالای ۱۲ طبقه در تهران داریم که ایمن نیستند این ساختمان‌های بلند مرتبه ناایمن در نجات افراد ما را دچار چالش می‌کنند.

عبدولی بیان کرد: آتش نشانی برای این ساختمان‌ها برنامه‌های ویژه‌ای دارد و برای این ساختمان‌ها اخطار و دستورالعمل دادیم، اما روند کند است. پیگیری برعهده مالک و شهرداری است، اما قانون این بخش سال ۱۳۳۵ نوشته شده که در آن اشاره شده اگر کسی این کار را نکرد شهرداری این اقدام را انجام دهد.

وی تصریح کرد: ما فقط می‌توانیم تذکر دهیم و مالکین هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و تا زمانی که مالک پای کار نباشد ما حتی نمی‌توانیم وارد ساختمان‌ها شویم.

معاون پیشگیری و حفاظت حریق سازمان آتش نشانی گفت: بالغ بر ۵۰۰ هزار واحد مسکونی یا اداری از سال ۹۰ تاییدیه گرفتند و در آن‌ها هیچ اتفاقی رخ نیفتاده است. ما نگران ساختمان‌های عموم، تجاری، بیمارستان‌ها و مراکز درمان و مدارس هستیم. ۲۸۹۶ ساختمان مدرسه و مراکز آموزشی ناایمن داریم که شامل مهد کودک‌ها نیز می‌شود و ساختمان قدیمی را به مهدکودک تبدیل می‌کنند و متأسفانه بسیاری از مربیان به اصول ایمنی آشنا نیستند.

عبدولی خاطرنشان کرد: در ساختمان‌هایی که به آن اشاره کردم اگر حریق رخ دهد دود به پلکان‌ها می‌رود و نباید پلکان‌ها را به بالا بروند. اخیراً در ساختمان‌ها سیستم پایش مستمر راه اندازی شده که به سیستم اعلام حریق ساختمان متصل است و اگر حریقی اتفاق بیفتد بدون فوت وقت در محل حاضر می‌شویم.

معاون پیشگیری و حفاظت حریق سازمان آتش نشانی گفت: بیشترین حریق‌های ما در ساختمان‌های زیر ۶ طبقه است. در بیمارستان‌ها نیز با وزارت بهداشت مکاتبه کردیم. ۷۰۲ مرکز درمانی و کلینیک را بازدید کردیم و پرونده آن‌ها تشکیل شده، اما ۱۵۰ بیمارستان داریم که وضعیت ناایمن دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: