April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۹۵۲۰
۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۰
0
دانشمندان روی آنزیمی در چربی به نام هیستون دی استیلاز ۶ (HDAC ۶) متمرکز شده اند و توانستند آن را در موش‌های چاق با رژیم‌های غذایی پرچرب مهار کنند.

هورمونی که باعث چاقی می‌شود

هدف قرار دادن آنزیم هیستون دی استیلاز ۶ (HDAC ۶) در سلول‌های چربی باعث کاهش وزن سریع در موش‌های چاق می‌شود. یکی از هورمون‌هایی که بیشتر در تحقیقات چاقی نقش دارند، لپتین است. دانشمندان نشان می‌دهند که چگونه تغییر نحوه واکنش بدن به آن می‌تواند منجر به بهبود سلامت شود.

یک مطالعه نشان داده است که چگونه هدف قرار دادن یک آنزیم در سلول‌های چربی، می‌تواند حساسیت به لپتین را تغییر دهد و در نتیجه باعث کاهش وزن سریع در موش‌های چاق شده و سلامت متابولیک کلی را بهبود بخشد.

لپتین هورمونی است که سلول‌های چربی تولید می‌کنند و نقش کلیدی در تنظیم اشتهای ما ایفا می‌کند. با برقراری ارتباط با مغز به ما اطلاع می‌دهد که به اندازه کافی غذا خورده‌ایم؛ بنابراین، افراد چاق مقادیر بیشتری لپتین خواهند داشت.

اما ارتباط با مغز در افراد چاق می‌تواند از بین برود و باعث پرخوری و افزایش وزن آن‌ها شود که به عنوان مقاومت به لپتین شناخته می‌شود.

جدیدترین تحقیقات دانشمندان دانشگاه میشیگان روی آنزیمی در چربی به نام هیستون دی استیلاز ۶ (HDAC۶) بود و در عرض چند هفته به کاهش وزن تقریبی ۲۵ درصد منجر شد. این درمان مانند مصرف کمتر غذا باعث کاهش مصرف انرژی نمی‌شود؛ زیرا موش‌ها بهبودهایی در سلامت کبد و عدم تحمل گلوکز نشان و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهند.

یکی از مسائلی که دانشمندان در تلاش برای رسیدگی به آن هستند، سمیتی است که هنگامی رخ می‌دهد که اکثر مهارکننده‌های HDAC۶ در بدن انسان تجزیه می‌شوند و آن‌ها را برای استفاده در درمان دیابت و چاقی ناامن می‌کند. این تیم اکنون روی نسخه‌هایی کار می‌کند که فاقد این بخش‌های سمی هستند؛ اما همچنان می‌توانند همان اثرات بازدارنده را برابر HDAC۶ داشته باشند.

دانشمندان در حال بررسی روش‌هایی برای کسب این نتایج در نمونه انسانی هستند، این پژوهش در مجله نچرال متابولیسم منتشر شده است.

منبع: سایت نیواطلس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: