کد خبر: ۳۶۹۵۵۴
۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
0
نشست نمایندگان سازمان همکاری شانگ‌های در ازبکستان با موضوع توسعه کریدور‌های ترانزیتی برگزار گردید.

نشست هماهنگی استراتژی همکاری‌های کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های با موضوع توسعه و ایجاد کریدور‌های موثر اقتصادی و ترانزیتی تحت ریاست ازبکستان برگزار شد.

این نشست با حضور نمایندگان سازمان‌های حمل و نقلی کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. نمایندگان کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های در این نشست ویدئویی استراتژی همکاری‌های متقابل در توسعه به هم پیوستگی و ایجاد کریدور‌های موثر اقتصادی و حمل و نقلی را بررسی کردند.

تنظیم اسناد توسط طرف ازبک در نشست سازمان همکاری شانگ‌های در «بیشکک» در سال ۲۰۱۹ میلادی مطرح شده است. سازمان همکاری شانگ‌های یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی در شانگ‌های چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

در نشست سازمان که روز‌های ۸ و ۹ ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد، هندوستان و پاکستان عضو دائمی سازمان همکاری شانگهای شدند.

اکنون جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند. ترکیه، سریلانکا، ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج شریک گفتگو با این سازمان هستند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: