کد خبر: ۳۶۹۵۸۹
۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
0
با مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های روسی، زمینه توسعه همکاری‌ها در بخش بالادستی نفت و گاز، توسعه میادین و انتقال فناوری افزایش می‌یابد.
دستاوردهای رونق دیپلماسی انرژی در روسیه
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که اواسط این هفته در صدر هیاتی به روسیه سفر کرده بود مذاکرات متعددی را با شرکت‌های مطرح روسی انجام داده است و در این میان اخبار خوبی از نتایج این مذاکرات به گوش می‌رسد.
محسن خجسته مهر در روز‌های گذشته مذاکرات متعددی در سطوح مختلف با مدیران شرکت‌های مطرح روسی انجام داده است و این مذاکرات با حضور وزیر نفت در روسیه به توافقاتی قابل توجه و امیدوار کننده‌ای منتهی شده است.

رئیس جمهوری نیز که به دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به این کشور سفر کرده است در دیدار و گفتگو با همتای روس تأکید کرد: ما هیچ محدودیتی برای گسترش و توسعه روابط با روسیه نداریم و خواهان برقراری روابط راهبردی با مسکو هستیم.

همچنین جواد اوجی، وزیر نفت درباره دیدار با شرکت‌های روسی فعال در زمینه نفت و گاز گفت: در یکی دو ماه گذشته با شرکت‌های توانمند روسی، مذاکرات متعددی صورت گرفت که در جلسات این سفر برخی از آن مذاکرات به توافق‌های بسیار مهمی منجر شد.

اوجی به اهمیت این تفاهم‌نامه‌ها اشاره کرد و گفت: بعضی از تفاهم‌نامه‌هایی که در این سفر امضا شد، قطعا می‌تواند تأثیر بسزایی در صنعت نفت داشته باشد؛ چرا که دو کشور ایران و روسیه در عرصه انرژی در جهان بازیگران قوی هستند و با ظرفیت‌هایی که در صنعت نفت داریم و توانمندی شرکت‌های روسی، این همکاری با مشارکت فعال به‌طور قطع تأثیر گسترده‌ای برای کشور دارد.

پس از صحبت‌های رئیس جمهوری، وزیر نفت، دبیر شورای عالی امنیت ملی و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره افزایش فروش نفت ایران و وصول پول حاصل از صادرات نفت، حضور شرکت‌های توانمند بین المللی در ایران و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه میادین و انتقال فناوری، می‌تواند جز مهمترین اخبار امیدوارکننده این روز‌های صنعت نفت ایران باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: