April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۹۶۹۳
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
0
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحد‌های صنعتی و تولیدی مخالفت کردند.

مخالفت مجلس با کلیات طرح حمایت از واحد‌های تولیدی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص طرح حمایت از کارخانجات و واحد‌های صنعتی و تولیدی را بررسی کرده و در نهایت با آن مخالفت کردند.

عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در دفاع از کلیات این طرح بیان کرد: عده‌ای از همکاران در مخالفت با این طرح بیان کردند که از سال ۴۳ ما در این خصوص قانون داریم. آیا از آن روز تا به امروز تحولی در کشور ایجاد نشده است؟

وی ادامه داد: این طرح دو محور اساسی دارد یکی این‌که تحت هیچ عنوانی به دنبال بدهی بانکی یا بیمه‌ای یا مالیاتی، کارخانه و واحد تولیدی تعطیل نشود. اما منظور این نیست که حق سایر دستگاه‌ها نیز ضایع شود بلکه بخش‌ها می‌توانند به جای بدهی خود سهام دریافت کنند آیا این بهتر نیست که کارخانه تعطیل نشود. از سوی دیگر فعال اقتصادی نباید زندانی شود بلکه مجازات اقتصادی جایگزین که به نفع منافع کشور است باید بپردازد. آیا این درست است که فردی ۴۰۰ میلیارد سرمایه دارد، اما برای سه میلیارد بدهی جلوی خروج از کشور آن برای تامین مواد اولیه گرفته شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: