April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
عملکرد بازار سرمایه در ۳ بهمن ۱۴۰۰؛
کد خبر: ۳۶۹۷۳۲
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۷۸۶ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان در بیش از ۳۱۷ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.
بورس با سر زمین خورد
در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۷۸۶ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان در بیش از ۳۱۷ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲۵ هزار و ۲۵۴ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۵۶ هزار و ۵۴۶ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت تهران، توسعه معادن و فلزات و گروه صنعتی پاکشو با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۴ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ورقه به‌ارزش ۵ هزار و ۱۰ میلیارد تومان در ۱۲۹ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۰۱ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۳۵۴ واحد قرار گرفت.
 

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های تجلی توسعه معادن و فلزات، مدیریت انرژی امید تابان هور و توزیع دارو پخش بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

در همین رابطه ایمان رئیسی، کارشناس بازار‌های مالی در خصوص وضعیت بازار می‌گوید: صحبت‌های مسوولین درخصوص اعتماد سازی تناسبی با اقدامات انجام شده ندارد.

وی افزود: در حالی که می‌گویند از بورس حمایت می‌کنیم، اما مصوبات و قوانینی را به زیان بازار سرمایه تصویب می‌کنند. این عوامل باعث می‌شود بی‌اعتمادی در بورس افزایش یابد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: باید موضوع آموزش در بازار ساماندهی شود و آموزش‌های درست را به رسمیت بشناسیم و آموزش‌ها توسط سازمان بورس مورد نظارت قرار بگیرد تا برخی از آموزش‌ها منجر به ضرر و زیان مردم و سهامداران حقیقی این بازار نشود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: