کد خبر: ۳۶۹۷۵۹
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
0
سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری روز گذشته به دلیل برودت هوا رکورد تازه‌ای ثبت کرد و به رقم ۶۹۲ میلیون متر مکعب در روز رسید.
رکوردشکنی بی‌سابقه مصرف گاز خانگی
 محمد عسگری، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، با اشاره به افزایش میزان مصرف گاز در بخش خانگی گفت: در روز گذشته به دلیل برودت هوا، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری رکورد تازه‌ای را ثبت کرد، به رقم ۶۹۲ میلیون متر مکعب در روز رسید. این رکورد در تاریخ شرکت ملی گاز ایران بی‌سابقه است.


عسگری اظهار داشت: با توجه به تداوم پیک سرما تا آخر هفته از همه مردم کشور تقاضا داریم که با رعایت دمای رفاه بین ۱۸-۲۱ درجه در منازل خود، خادمان خود در شرکت ملی گاز را در تامین گاز کل کشور همراهی کنند.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: رکوردشکنی پی در پی در مصرف گاز خانگی پسندیده نیست و باعث می‌شود، صنایع کشور دچار محدودیت سوخت شوند و تولید آسیب ببیند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸۰ درصد از گاز تولیدی کشور در بخش غیرمولد یعنی بخش خانگی و تجاری مصرف شده است.

عسگری گفت: شرکت ملی گاز با اصلاح تعرفه گاز پرمصرف‌ها در بخش خانگی، بازرسی از ادارات دولتی برای رعایت الگوی مصرف و همچنین اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف در موتورخانه، فرهنگ‌سازی و سایر اقدامات سیاست‌گذاری نهایت تلاش خود را برای کنترل مصرف گاز انجام می‌دهد.

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: از مردم عزیز نیز خواهش می‌کنیم که در مصرف بهینه گاز ما را همراهی کنند. اگر مردم دمای خانه را بین ۱۸-۲۱ درجه تنظیم کنند، از زمستان فعلی بدون مشکل عبور خواهیم کرد.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: