April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۹۸۷۲
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
0
مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون گفت: افزایش تنوع محصولات پتروشیمی نیازمند دانش بنیان شدن این صنعت است.
سهم کم‌تر از ۱۰ درصدی ایران از تنوع محصولات پتروشیمی‌های با خوراک گاز در جهان
صدیقی زاده گفت: در سطح جهان حدود ۳۳۷ نوع ماده مختلف از نفت و گاز تولید می‌شود که سهم ایران، ۳۰ نوع است؛ یعنی کمتر از ۱۰ درصد سهم جهان در تنوع محصولات پتروشیمی‌های با خوراک گاز در جهان را در اختیار داریم.

مدیرعامل پتروشیمی کارون علت این عقب افتادگی را کمبود زیرساخت و دانش فنی اعلام کرد و راه برون رفت از آن را نیز، استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان دانست.

به گفته او، لازمه پذیرفتن خطر استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان، تبدیل شدن شرکت‌های پتروشیمی به شرکت‌های دانش‌بنیان است.
افزایش سودآوری هلدینگ خلیج فارس با دانش بنیان شدن شرکت‌های وابسته

در ادامه علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: توسعه زیست بوم فناوری در صنعت پتروشیمی، گامی در جهت پایداری اقتصادی و مقابله با تحریم است.

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تمام مجتمع‌های گروه پتروشیمی خلیج فارس می‌توانند مدل دانش بنیان شدن پتروشیمی کارون را اجرایی کنند که سبب افزوده شدن ثروت ما می‌شود.

طبق آمار سازمان بورس و اوراق بهادار، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، سودآورترین شرکت بورسی کشور است. آیین رونمایی از پتروشیمی کارون به عنوان نخستین شرکت دانش‌بنیان گروه پتروشیمی خلیج فارس، امروز برگزار شد.

آیین رونمایی از شرکت پتروشیمی کارون به عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان زیرمجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، امروز برگزار شد.

پتروشیمی کارون نخستین تولیدکننده انواع «ایزوسیانات» در جنوب غربی آسیا و تنها تولیدکننده این محصولات در ایران است که در صنعت «پلی یورتان» به کار می‌روند.

از جمله مهم‌ترین محصولات پایین دستی آن، می‌توان به انواع ابر، اسفنج و فوم با کاربری در تولید مبلمان، صندلی‌های اداری، خانگی و خودرو اشاره کرد.

این محصولات پتروشیمی، در تولید انواع عایق‌های صوتی و حرارتی، دیوار‌های پیش ساخته، یخچال‌های خانگی و صنعتی، کیف و کفش، چرم مصنوعی، انواع باند ارتوپدی در صنایع پزشکی و بهداشتی، چسب‌های صنعتی و لمینیت نیز به کار می‌روند.

بیش از ۱۵ شرکت تولیدی و خدماتی، تحت مدیریت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس فعالیت می‌کنند که در رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی (IMI ۱۰۰) از نظر شاخص‌های فروش، صادرات، سودآوری و خلق ارزش افزوده، مقام نخست کشور را دارد.

این شرکت طبق رتبه بندی موسسه بین‌المللی ICIS، به عنوان دومین شرکت پتروشیمی برتر خاورمیانه و سی و هفتمین شرکت برتر پتروشیمی در جهان شناخته می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: