کد خبر: ۳۶۹۸۸۲
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
0

بیش از دو دهه است که بازی‌های کامپیوتری و موبایلی سهم زیادی در پر کردن اوقات فراغت قشرهای مختلف جامعه را دارند. همه رده‌های سنی و افراد با فرهنگ‌ها، تحصیلات، جایگاه‌ها و طبقات اجتماعی مختلف به بازی‌های دیجیتال علاقه دارند.

چند سالی است که پدیده‌ای جدید پا به عرصه بازی‌های دیجیتال گذاشته است. بلاک چین و ارزهای دیجیتال که مدت‌ها است تیترهای خبرگزاری‌های اقتصادی را به سلطه خود درآوردند، حالا قصد دارند دنیای بازی‌های کامپیوتری و موبایلی را متحول کنند. برای اطلاع از آخرین بازی‌های معرفی شده در دنیای بلاک چین می‌توان به وب‌سایت فینوتیپس مراجعه کنید.

آینده صنعت بازی با ورود بازی های کریپتویی

بازی های کریپتویی چگونه کار می‌کنند؟

مدت‌ها است که صنعت بازی نیز به یک حوزه اقتصادی تبدیل شده است. سال‌ها پیش از بازی‌های رایانه‌ای فقط برای سرگرمی استفاده می‌شد اما این صنعت خیلی زود مثل سایر حوزه‌های سرگرمی، ابعاد تجاری و درآمدزایی پیدا کرد. حالا افراد زیادی با شرکت در بازی‌های اینترنتی، نمایش بازی به صورت لایو در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب و اینستاگرام و همچنین خرید و فروش تجهیزات و قابلیت‌های بازی‌ها کسب درآمد می‌کنند.

دنیای کریپتو در سال‌های گذشته پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است. گرچه در ابتدا از رمزارزها برای برخی امور پرداختی و انتقال دارایی استفاده می‌شد اما امروزه به کمک برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند، بسیاری از امور روزمره نیز توسط بسترهای بلاک چین انجام می‌شود. در این میان توسعه‌دهندگان این حوزه از صنعت بازی غافل نبودند.

بازی‌ها و طرح‌های زیادی برای ادغام بلاک چین و بازی‌های ویدیوئی ارائه شده است که بسیاری از آن‌ها موفقیت چشمگیری داشته‌اند. در ابتدا برخی از بازی‌ها اقدام به استخراج یا ارائه پاداش به صورت رمزارز به کاربران برتر کردند. کمی بعد بازی‌ها با دریافت حق ورود، مبلغ جمع شده از همه کاربران را به برنده رقابت اعطا می‌کردند. مراحل مختلف پیشرفت در دنیای بازی های کریپتو طی شد تا دنیای بازی های کریپتو به بلوغ برسد.

توکن‌های NFT

توکن‌های NFT را می‌توان نقطه عطف تولید و طراحی بازی‌های مبتنی بر بلاک چین دانست. گرچه این توکن‌ها قابلیت‌های فراوانی دارند، اما استفاده از آن برای بازی‌های بلاک چین بسیار مفید و موثر بوده است. توکن‌های NFT مانند سند مالکیت است. فرض کنید خودرویی در اختیار دارید که می‌خواهد آن را به فروش برسانید. با توجه به اینکه سند مالکیت به نام شماست، می‌تواند قیمتی دلخواه روی خودرو تعیین کنید.

توکن‌های NFT مربوط به یک اثر، قابلیت، دارایی یا حتی کالای خاص است. دارنده توکن NFT مالک آن دارایی محسوب می‌شود و می‌تواند قیمت‌گذاری دلخواه داشته باشد. قطعا مثل بازار خودرو در دنیای حقیقی مسائلی همچون عرف بازار، نظر کارشناسان، قیمت موارد مشابه و ... می‌تواند راهنمای قیمت‌گذاری باشد اما هیچ شخص یا نهادی به جز مالک نمی‌تواند قیمت قطعی دارایی را مشخص کند. دارنده توکن NFT نیز اختیار کامل پیرامون تعیین قیمت دارایی خواهد داشت.

بازی‌های مبتنی بر کریپتو از NFTها برای داد و ستد دارایی‌های درون بازی استفاده می‌کنند. برای مثال اگر بازی مورد نظر مربوط به رقابت خودروها است، هر ماشین یک توکن NFT دارد و اشخاص به وسیله این توکن می‌توانند مالکیت خودرو را منتقل کنند. همچنین بازی‌ها رمزارز رسمی نیز دارند که می‌توان از آن برای پرداخت هزینه خودروها استفاده کرد. آموزش شروع و درآمدزایی از این بازی‌ها در وب‌سایت فینوتیپس به طور کامل شرح داده شده است.

آینده صنعت بازی با ورود بازی های کریپتویی

متاورس

پدیده دیگری که دنیای بازی های کریپتو را شدیدا تحت تاثیر قرار داد، دنیای متاورس است. این دنیا که به طور کامل در جهان مجازی واقع شده است، امکان ساخت و ایجاد محیط‌ها، دارایی‌ها، املاک، تجهیزات، نیروها و ... را در فضایی غیر قابل لمس به کاربران می‌دهد. حالا بسیاری از بازی های کریپتو در متاورس توسعه داده شده‌اند و دارایی‌ها را برای مبادله در دسترس کاربران قرار داده‌اند.

برای مثال یک بازی نبرد استراتژیک در دنیای متاورس زمین‌هایی را به کاربران می‌فروشد. هر زمین توسط یک توکن NFT شناخته می‌شود. کاربر پس از خرید توکن NFT مشغول ساخت و ساز و تجهیز زمین می‌شود. حال او ارزش افزوده ایجاد کرده است و می‌تواند زمینش را با قیمت بالاتری برای فروش قرار دهد. همچنین می‌تواند از طریق نبرد با سایر کاربران و کسب دارایی‌های آن‌ها، ثروتش را در دنیای متاورس افزایش دهد.

آینده صنعت بازی با ورود بازی های کریپتویی

آینده بازی های کریپتو

صدها یا شاید هزاران بازی مختلف مبتنی بر بلاک چین و توکن‌های NFT توسعه داده شده‌اند. بسیاری از پروژه‌ها در همان ابتدا شکست خوردند. یک بازی مبتنی بر بلاک چین زمانی ورشکست خواهد شد که ارزش توکن‌های NFT و توکن بومی بازی دچار افت شدید شود. بدین ترتیب صرف زمان و انرژی برای کسب درآمد چندان منطقی نخواهد بود. در این میان بازی‌هایی نیز بوده‌اند که درآمدهای قابل توجهی را برای کاربران ایجاد کرده و قیمت توکن‌های بازی رشد سرسام آوری داشته است. برای مثال در بازی Axie Infinity تجهیزاتی با قیمت صد‌ها هزار دلار برای فروش وجود دارد.

در حال حاضر بازی‌های زیادی وجود دارد که بین گیمرها و افراد عادی محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند. CryptoCars و Axie Infinity از جمله بازی‌هایی هستند که کاربران بسیار زیادی در ایران و سایر کشورها دارند. با توجه به امکان کسب درآمد دلاری از بازی های کریپتو، کاربران ایرانی می‌توانند درآمدهای قابل قبولی را از این بازی‌ها کسب کنند.

چرا استقبال بازی های کریپتو در آینده افزایش خواهد یافت؟

همه افراد دوست دارند سرگرم شوند. یکی از بهترین راه‌های سرگرم شدن بازی‌های موبایلی یا کامپیوتری است. حال اگر بازی کردن همراه با کسب درآمد شود می‌توان گفت با یک تیر دو نشان هدف قرار داده شده است. در سالیان گذشته بازی‌هایی همچون Clash of Clans طرفداران بسیاری زیادی پیدا کردند. گرچه کسب درآمد از این بازی چندان آسان نبود، اما امکان رقابت جهانی و ایجاد گروه‌های داخلی سبب شده بود تا افراد زیادی به این بازی علاقه‌مند شوند. بازی‌ها مبتنی بر کریپتو امکانات و جذابیت‌های بسیار بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. همچنین نحوه کسب درآمد بسیار آسان‌تر و بهتر است. از طرفی هر روز شاهد افزایش کیفیت بصری و داستان‌های بازی‌ها هستیم. در نتیجه عجیب نیست اگر در ماه‌ها و سال‌های آینده شاهد فراگیر شدن این بازی‌ها باشیم.

علاوه بر این بازی های کریپتو روش‌های کسب درآمد را افزایش داده‌اند. حالا تنها راه کسب درآمد فروش قطعات و تجهیزات بازی‌ها نیست. برنده شدن در نبردها، استیکینگ (سپرده‌گذاری) دارایی‌ها در استخرهای نقدینگی بازی، دعوت دوستان و ... از جمله روش‌های کسب درآمد در بازی‌های مبتنی بر بلاک چین است.

چالش‌های بازی‌های بلاک چین

یکی از چالش بازی های کریپتو نوسان قیمت ارزهای دیجیتال دانست. بخشی از قیمت توکن NFT به فعالیت‌های کاربرد در بازی بستگی دارد اما بخش دیگری مربوط به نوسان‌های بازار و استقبال سایر کاربران از بازی مربوطه است.

علاوه بر این اکثر بازی های کریپتو نیاز به سرمایه اولیه دارند. یعنی گیمر در ابتدا باید زمین، مبارز، تجهیزات یا یک ویژگی را خریداری کند. البته برخی از بازی‌ها ویژگی‌ها را به شکل رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهند یا هزینه سرمایه اولیه را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. چالش بعدی آشنایی با دنیای ارزهای دیجیتال و کار با پلتفرم‌های مختلف مثل کیف پول متامسک است. بسیاری از بازی های کریپتو باید به کیف پول متامسک کاربر متصل شوند.

چالش‌های ذکر شده مشکلات مهم یا معضلاتی بزرگ نیستند و راهکارهای زیادی برای حل کردن آن‌ها وجود دارد. بهتر است همین حالا آموزش بازی های بلاکچینی را در وب‌سایت فینوتیپس(https://finotips.com/) شروع کنید تا از فرصت‌های این صنعت جوان جا نمانید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: