۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۸
ستاره‌شناسان به تازگی یک شیء عجیب و ناشناخته را در کهکشان راه شیری پیدا کردند.

یک دانشجوی استرالیایی هنگامی که بر روی پایان نامه خود با موضوع فضا کار می‌کرد؛ شیء عجیبی را کشف کرد که هر ساعت از خود سه بار انفجاری انرژی رادیویی منتشر می‌کرد.

به گزارش سایت ndtv، ناتاشا هرلی واکر، اخترشناس استرالیایی گفت:" یکی از دانشجوهای من هنگامی که برای پایان نامه خود در حال تحقیق و رصد فضا با استفاده از تلسکوپ بود یک شیء ناشناس را مشاهده کرد". پس از ادعای دانشجو و بررسی‌ها فراوان واکر این خبر را به سازمان هوا و فضا استرالیا اعلام کرد.

براساس گزارش‌ها، تیم تحقیقاتی پس از بررسی‌های فراوان متوجه شدند این شیء حدود ۴۰۰۰ سال نوری از زمین فاصله و میدان مغناطیسی بسیار قوی دارد همچین آن‌ها دریافتند که شیء تازه تفحص شده فوق‌العاده درخشان است. محققان استرالیایی به دلیل مشاهده نکردن این شیء اسم آن را مگنتار دوره فوق العاده طولانی نامیده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران