April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۱۳۰
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
0

وقتی شرکتی تجاری ثبت می گردد، مالکین و سهامداران آن می توانند در امر تجارت و بازرگانی در داخل و هم در خارج از کشور فعالیت کنند. این شرکتها بسته به نوع کارکردشان طبقه بندی و ثبت می شوند.
موارد مختلفی برای ثبت شرکتها وجود دارد؛ یکی از این موارد، ثبت شرکت با مسئولیت محدود است که در این بخش توضیحاتی در مورد آن ارائه خواهد شد. 

شرایط و چگونگی ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مطابق ماده 94 قانون تجارت، شرکت با مسئولیت محدود، یک شرکت تجاری است که حداقل با داشتن دو شریک به بالا قابل ثبت است.
برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود با حداقل ترین سرمایه نقدی، یعنی یک میلیون ریال می توان شروع به کار کرد و اعضای هیئت مدیره می توانند یا از بین شرکاء و یا حتی خارج از اعضای شرکاء انتخاب شوند.
مسئولیت هیئت مدیره در اینگونه شرکتها؛ معمولا سقفی نداشته و نامحدود است، مگر در زمانی که در اساسنامه شرکت، مدت زمان مسئولیت اعضای هیئت مدیره نوشته شده باشد.
در اینگونه شرکتها حتما یک مدیر عامل و یک رئیس هیئت مدیره باید معرفی شوند، اما با موافقت و تصویب همه شرکای شرکت، ریاست هیئت مدیره و مدیر عاملی را می توان همزمان به یک نفر نیز واگذار کرد.

شرایط و چگونگی ثبت شرکت با مسئولیت محدود

لازم است بدانید؛ برای ثبت اینگونه شرکتها نیازی به ارائه مدرک تحصیلی به اداره ثبت شرکتها نیست، مگر در مواقعی خاص که طبق قانون باید صورت گیرد.
معمولا کسانی که قصد ثبت شرکت بازرگانی را دارند، عنوان آن را با پسوند «مسئولیت محدود» تاسیس می کنند.
شرکتهای با مسئولیت محدود علاوه بر اینکه در ایران به دلیل تشکیل اعضای هیئت مدیره آن از خویشاوندان، مورد استقبال است، در کشورهای خارجی نیز طرفداران خاص خود را دارد که معمولا با علامت اختصاری (LTD) شناخته می شوند. 

 مدارک لازم در هنگام ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  1. ارائه دو نسخه از اساسنامه شرکت که تمام صفحات آن به امضاء همه سهامداران رسیده باشد
  2. ارائه برگه درخواست ثبت شرکت با مسئولیت محدود در دو برگ با امضاء کلیه سهامداران شرکت
  3. ارائه دو نسخه از صورتجلسه هیئت مدیره و مجمع عمومی موسسین شرکت با امضاء همه سهامداران
  4. تکمیل دو سری فرم شرکتنامه با امضاء همه سهامداران شرکت
  5. زمانیکه اعضاء هیئت مدیره و سهامداران جز اشخاص حقوقی هستند نیاز به معرفی نامه جداگانه دارند
  6. ارائه یک نسخه از آگهی تاسیس و آخرین تغییرات که در روزنامه رسمی به چاپ رسیده است
  7. کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضاء و سهامداران
  8. ارائه یک آدرس دارای کد پستی و یا یک شمار تلفن مربوط به مکان شرکت
  9. ارائه شماره تلفن همراه تمامی اعضاء و سهامداران

شرایط و چگونگی ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 ویژگیهای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  1. بدهی ها و دیون شرکت در شرکتهای با مسئولیت محدود، به نسبت سهم الشرکه شرکاء است و نه بصورت سهام شرکت
  2. در صورت نقل و انتقال سهام در اینگونه شرکتها، موارد باید صورتجلسه گشته و در دفاتر اسناد رسمی طی تنظیم سند، ثبت گشته و یک نسخه از آن نیز باید در سامانه اداره ثبت شرکتها ارائه گردد
  3. در شرکتهای با مسئولیت محدود، سرمایه به شکل سهم الشرکه هر یک از شرکاء بوجود می آید  و لذا برگه سهم الشرکه به شرکاء داده نخواهد شد.

اکنون مفتخریم اعلام کنیم که شرکت ثبت نیک به همراه مشاوران و کارشناسان خبره خود؛ آماده است تا در تمامی مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود، در کوتاه ترین زمان ممکن، شما را در انجام این کار یاری کند.
افتخار ما این است که در سریع ترین زمان، کوتاه ترین راه ثبت شرکت را با بهترین روش ممکن برای شما که خواهان ثبت این نوع از شرکت می باشید، به منصه ظهور برسانیم.
حال برای آشنایی با مراحل ثبت این شرکت، شما را به خواندن مطلب زیر دعوت می کنیم:

 برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود چه مراحلی باید طی شود؟

متقاضیان حقیقی و حقوقی ثبت شرکت با مسئولیت محدود، بعد از طی مراحل مربوط به تکمیل مدارک بایستی با مراجعه به سایت اداره ثبت شرکتها، به پنجره پذیرش تاسیس وارد شده و در گزینه مسئولیت محدود، اقدام به پر نمودن فرمهای مشخصات اعضاء و مدیران شرکت نمایند.
در مرحله بعدی می بایستی پنج نام انتخابی برای شرکت در نظر گرفته و وارد منوی مربوطه گردد، تا اداره ثبت شرکتها در نهایت از بین آنها یک مورد را مورد تایید قرار دهد.
اعلام میزان سرمایه، مدت زمان و موضوع مورد فعالیت شرکت؛ همراه با اعلام نشانی محل شرکت، نام شرکاء و میزان سهام آنان، از دیگر مراحلی است که باید در سامانه نسبت به تکمیل نمودن آنها اقدام نمود.

در قسمت بعدی چنانچه شرکت ثبتی قرار است شعبه دیگری داشته باشد، لازم است مشخصات آن شعبه نیز طبق برنامه تعریف شده در سامانه، ثبت گردد.
چنانچه این مراحل را پس از تایید اداره ثبت شرکتها با موفقیت طی نمودید، اکنون باید نسبت به بارگذاری یک نسخه از شرکت نامه و اساسنامه شرکت در سامانه اقدام نمایید.
حال بعد از تایید یکی از اسامی انتخابی داده شده توسط اداره ثبت شرکتها، تمامی اوراق داده شده توسط سامانه را باید بعد از پرینت آن به امضاء شرکاء و اعضاء رسانده و سپس آنها را با پاکت قرمز رنگ مخصوص ثبت شرکت با مسئولیت محدود با پست ویژه به اداره ثبت شرکتها ارسال نمود.
بعد از ارسال پستی مدارک به اداره ثبت شرکتها و تایید آنها، در پایان کار، یک شماره ثبت به شرکت شما اختصاص داده می شود که حتما باید در روزنامه های رسمی و یا کثیر الانتشار کشور، آگهی ثبت شرکت خود با شماره داده شده را به چاپ برسانید.

شرایط و چگونگی ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت خود را به ثبت نیک بسپارید

شما که درصدد ثبت شرکت با مسئولیت محدود هستید؛ مشاورین مجرب و کاردان شرکت ثبت نیک با بیش از بیست سال سابقه در ثبت انواع شرکتها، همواره در کوتاه ترین زمان با سریعترین روش، بهترینها را برای شما رقم خواهند زد.
همچنین ثبت شرکت نیک ( ثبت ونک ) ، ارائه دهنده کلیه خدمات ثبتی از جمله ثبت برند و ثبت تغییرات و دیگر امور میباشد.
لذل جهت مشاوره رایگان با تلفن و سایت زیر در تماس باشید.

02187790
02188888822

nikregister.com

همچنین میتوانید جهت مشاوره سریع با شماره موبایل 09128209709 تماس بگیرید یا در واتس اپ در تماس باشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: