April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۱۶۹
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۹
0
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک‌ها موظفند در چارچوب مقررات موجود، وام‌های خرد را طبق روال گذشته پرداخت کنند گفت: در تلاش هستیم تا مقررات را با هدف تقویت اعتبارسنجی تا پایان سال بازنگری کنیم.
بانک‌ها موظف به پرداخت وام‌های خرد هستند
 علی صالح‌آبادی گفت: بانک‌ها موظفند در چارچوب مقررات موجود کشور، وام‌های خرد را طبق روال گذشته پرداخت کنند و به هیچ عنوان نباید پرداخت وام‌ها را با روش‌های گذشته و کنونی متوقف کنند.

بانک مرکزی درتلاش است تا مقررات موجود را با هدف تسهیل ضمانت و تقویت اعتبارسنجی تا پایان سال بازنگری و چارچوب‌های جدید ابلاغ کند.

وی تاکید کرد: بانک‌ها موظف هستند در چارچوب مقررات موجود کشور، وام‌های خرد را طبق روال گذشته پرداخت کنند و به هیچ عنوان نباید به بهانه اینکه مقررات جدیدی ممکن است ابلاغ شود، پرداخت وام‌ها با روش‌های گذشته و کنونی را متوقف کنند بنابراین روند کنونی باید ادامه پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: بانک مرکزی درتلاش است مقررات موجود را با هدف تسهیل ضمانت و تقویت اعتبارسنجی تا پایان سال بازنگری کند تا براساس آن چارچوب‌های جدید نیز ابلاغ شود، بنابراین تا ابلاغ ضوابط جدید رویه‌ها و مقررات موجود باید تداوم یابد و به هیچ وجه نباید خللی در روند پرداخت وام‌های خرد در جامعه به وجود آید.

وی درخصوص اجرای طرح اعتبارسنجی مشتریان در سیستم بانکی افزود: اگر اعتبارسنجی به درستی و دقیق انجام شود و افرادی که از اعتبار بالا برخوردار هستند و رتبه اعتباری بالایی دارند می‌توانند تسهیلاتی با وثائق سهل‌تر و آسان‌تر دریافت کنند که براین اساس تجربه در سیستم بانکی فعلی هم نشان می‌دهد، این روش وام‌دهی درصد معوقات بسیار پایینی دارد.

صالح آبادی تاکید کرد: چه بسا در حال حاضر در بانک‌های قرض‌الحسنه نیز این تجربه وجود دارد. بعضا در مواردی که اعتبارسنجی به درستی اتفاق افتاده و وام‌ها در آن چارچوب پرداخت شده، درصد معوقات نزدیک به صفر است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: