کد خبر: ۳۷۰۱۸۶
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
0
یکی از سناتور‌های آمریکا با ارائه طرحی به دنبال قانونی کردن استفاده از بیت کوین در ایالت آریزونای این کشور علیرغم مغایرت آن با قانون اساسی آمریکا است.
طرح قانونی کردن بیت کوین در یکی از ایالت‌های آمریکا
وندی راجرز، سناتور آمریکایی لایحه‌ای برای قانونی اعلام کردن بیت کوین در آریزونا در این هفته ارائه داده‌است. این سناتور به‌دنبال قرار دادن بیت کوین در لیست ارز‌های قانونی در این ایالت است. به‌این‌ترتیب می‌توان از این ارز دیجیتال برای پرداخت صورت‌حساب خدمات عمومی، مالیات، بدهی‌ها و بسیاری مقاصد دیگر استفاده کرد.

البته قانون اساسی آمریکا به ایالت‌ها اجازه نمی‌دهد ارز‌های قانونی مخصوص به خود داشته باشند؛ بنابراین تردید‌ها درمورد عملی شدن این لایحه افزایش یافته‌است. این لایحه ابتدا باید مورد تصویب سنا و مجلس ایالت آریزونا قرار بگیرد و بعد با تأیید داگ دوسی، فرماندار این ایالت قانونی شود. اگر این اتفاق بیفتد، می‌تواند الگویی باشد برای ایالت‌های طرف‌دار ارز‌های مجازی در آمریکا.

بسیاری از ایالت‌های آمریکا روزبه‌روز تمایل بیشتری نسبت‌به بیت کوین و ارز‌های مجازی پیدا می‌کنند فرماندار فلوریدا در ماه گذشته طرحی ارائه داد که طبق آن کسب‌وکار‌های این ایالت می‌توانند مالیات خود را با ارز مجازی پرداخت کنند. قانون‌گذاران ایالت ویومینگ هم در فکر استفاده از بلاکچین برای تقویت شفافیت هزینه‌کرد منابع مالی عمومی هستند. ایالت اوهایو در ۲۰۱۸ اولین ایالت آمریکا بود که اجازه پرداخت مالیات با سرمایه‌های دیجیتال را اعلام کرد، ولی بعد مجبور شد این طرح را به خاطر غیراستاندارد بودن آن کنار بگذارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: