April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۱۸۷
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
0
وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: از مدیران بانکی خواسته‌ایم تا ظهر فردا نسبت به انتشار بخشنامه‌ها و شرایط دریافت وام بدون ضامن در سایت‌های خود اقدام کنند تا هم متقاضیان و هم مدیر شعب از جزییات آن مطلع باشند و دیگر بهانه‌ای برای عدم پرداخت این وام‌ها وجود نداشته باشد.
پرداخت وام بدون ضامن چه زمانی آغاز می‌شود؟
سید احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران با عشق و به تحول در شبکه بانکی گفت: یکی از محور‌های مهم تحول نظام بانکی به نفع مردم موضوع پرداخت وام‌های آسان و بدون ضامن به مردم بود که این موضوع مورد تاکید رئیس‌جمهور هم واقع شد.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات بدون ضامن به بازنشستگان و حقوق‌بگیران آغاز شده است و از این پس بانک‌های دولتی حق مطالبه ضامن برای این مشتریان خوش حساب را نخواهند داشت.

وزیر اقتصاد با اشاره به ضمانت اجرایی پرداخت وام بدون ضامن به مردم اظهارکرد: متن توافقنامه بین وزارت اقتصاد و مدیران و هیات مدیره نظام بانکی نوشته شده است؛ بنابراین تمام محدودیت‌ها در این باره را دیده‌ایم و مورد بررسی قرار گرفته و این یک بخشنامه یک سوی دولتی نیست و این بخشنامه از سوی هیات مدیره بانک‌ها هم تایید شده است.

اخراج در انتظار مدیران متخلف

وزیر اقتصاد تاکید کرد: توقع داریم رسیدگی به تخلفات ظرف مدت ۴۸ ساعت انجام شود در غیر این صورت وزارت اقتصاد ورود می‌کند و چنانچه تخلفی محرز شود در تغییر مدیران بانکی تعلل و درنگ نمی‌کنیم.

وی از مدیران بانک‌ها خواست در ماه‌های پایانی سال منابع لازم برای پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن در نظر گرفته شود و گزارش هفتگی از این اقدامات ارائه شود.

به گفته خاندوزی، شکل دیگر در بحث نظارت بازرسی بانک‌ها بوده و این نظارت از سوی خود بانک‌ها در شعب بانکی به صورت برخط انجام می‌شود و ما هم در وزارت اقتصاد عملکرد شعب بانک‌ها در زمینه پرداخت وام خرد بدون ضامن نظارت داریم.

وی درباره توقف پرداخت وام‌ها در ماه‌های پایانی سال تصریح کرد: در ماه‌های پایان سال تا با شرایط خاص‌تری مواجه هستند، اما حتماً باید تسهیلات بدون ضامن به متقاضیان پرداخت شود. از مدیران بانکی خواسته‌ایم تا ظهر فردا نسبت به انتشار بخشنامه‌ها و شرایط دریافت وام بدون ضامن در سایت‌های خود اقدام کنند تا هم متقاضیان و هم مدیر شعب از جزییات آن مطلع باشند و دیگر بهانه‌ای برای عدم پرداخت این وام‌ها وجود نداشته باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: