April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۲۴۱
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴
0
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، نسبت به عوارض ویروس HPV که با مشکلاتی برای خانواده‌ها همراه است، هشدار داد.
معضل ویروس HPV و اهمیت کیت های تشخیصی
برای نخستین بار در کشور، جهت بر طرف کردن نیاز جامعه تشخیصی و تحقیقاتی کشور، طراحی و تولید کیت‌های تشخیص بیماری‌های عفونی همچون ویروس هپاتیت B و C، ویروس HPV (عامل اصلی زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم در بانوان) و مایکو باکتریم (عامل بیماری سل)، انجام شد.


محمدباقر محمودی تولید کننده کیت‌های تشخیص مولکولی، در حاشیه برگزاری کنگره و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته در محل هتل المپیک تهران، گفت: یکی از دغدغه‌های کشور، تولید کیت‌های ایرانی و بی نیاز شدن از واردات است.

وی افزود: برای اولین بار در کشور موفق شده‌ایم مجوز کیت‌های تشخیصی همزمان کووید ۱۹ و آنفلوانزای A، B را از وزارت بهداشت اخذ کنیم و در حال حاضر نیز، کیت ویروسی HPV و HIV و HBV را طراحی کرده‌ایم که دو کیت HPV و HBV آماده تولید و پس از اخذ مجوز از وزارت بهداشت آماده ورود به آزمایشگاه‌ها است.

مهدی نوروزی ویروس شناس و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: معضل ویروس HPV در جامعه زیاد شده است، به طوری که برخی از سازمان‌های متولی اکنون بر اساس پیدایش طلاق‌هایی به این دلیل در این زمینه ورود کرده‌اند و علت شیوع این ویروس و نحوه انتقال آن را که موجب نگرانی خانواده‌ها و افراد است، از ویروس شناسان جویا شده‌اند.

وی افزود: بخشی از این کیت‌ها از کشور‌های خارجی تأمین می‌شود که امیدواریم با ساخت کیت‌های تشخیصی سریع‌تر و دقیق‌تر در شرکت‌های دانش بنیان، جلوی شیوع این ویروس که منجر به افزایش طلاق و مشکلات خانوادگی در کشور شده است را بگیریم.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: