کد خبر: ۳۷۰۲۵۰
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۳
0
اقتصادنیوز: عضو ستاد علمی مقابله با کرونا گفت: می‌توان احتمال داد که کسانیکه دچار کمبود ویتامین D هستند، مستعد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ باشند.
۲ ویتامین برای پیشگیری از ابتلا به کرونا
علیرضا جلالی متخصص بیهوشی و عضو ستاد علمی مقابله با کرونا درباره مصرف ویتامین‌ها اظهار داشت: اغلب ویتامین‌ها برای تقویت و بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن توصیه می‌شوند به خصوص ویتامین C و ویتامین D.

وی گفت: ویتامین C در انواع مرکبات به فراوانی وجود دارد و با توجه به فصلی که در آن قرار داریم مردم از میوه‌های حاوی ویتامین C مانند پرتقال استفاده کنند. اغلب هموطنان ما از کمبود ویتامین D رنج می‌برند که می‌توانند با مصرف قرص‌های ویتامین D با تجویز پزشک از آن استفاده کنند. مصرف بیش از اندازه ویتامین D خطرناک خواهد بود. همچنین تعدادی از املاح مانند زینک می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

وی با بیان اینکه ویتامین‌ها معمولا اگر بیش از اندازه مصرف شوند توسط کلیه‌ها و کبد از بدن دفن می‌شوند گفت: برخی از ویتامین‌ها مانند ویتامین D مصرف بیش از اندازه شان خطرناک است و به کلیه و سیستم ایمنی آسیب وارد می‌کند. قرص‌های ۵۰ هزار واحدی ویتامین D حداکثر باید ماهانه یک بار باید مصرف شود و اگر دُز آن‌ها کمتر بود باید هفته‌ای ۱ عدد مصرف شود و زمانی که سطح ویتامین D به حد معقولی رسید باید ماهی یک عدد مصرف شود.

وی افزود: می‌توان احتمال داد که کسانیکه دچار کمبود ویتامین D هستند، مستعد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ باشند. بر این اساس توصیه‌مان این است که برای پیشگیری افراد سعی کنند که سطح ویتامین D خون کمتر از حد نرمال نباشد.

منبع:بهداشت نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: