گزارش مدیرعامل گل گهر به رهبر معظم انقلاب؛
کد خبر: ۳۷۰۲۵۸
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
0
جمعی از تولیدکنندگان کشور و مسئولین اقتصادی و صنعتی روز گذشته با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب دیدار کردند. در این دیدار مهندس ایمان عتیقی، مدیر عامل شرکت گل‌گهر به نمایندگی از شرکت‌های معدنی و صنعتی کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.
تامین آب لازم برای تامین امنیت غذایی کشور با آبخیزداری
در این مراسم که به صورت آنلاین در سالن اجتماعات مجتمع گل‌گهر با حضور مسئولین شهرستان، مدیران شرکت‌های منطقه گل‌گهر و نمایندگان کارگران و کارکنان منطقه نیز پخش می‌شد، رهبر معظم انقلاب کارآفرینان و فعالان اقتصادی را افسران، و کارگران را رزمندگان با اخلاص و با صفای دفاع مقدس در مقابل جنگ اقتصادی با امریکا خواندند و گفتند: مسئولان پرتلاش با «ایجاد سند نقشه راهبردی صنعتی» و «مدیریت، هدایت، نظارت و حمایت از تولید» مسیر کاهش و رفع آسیب‌ها و «شتاب گرفتن تولید، اشتغال و پیشرفت کشور» را با تلاش بیشتر ادامه دهند تا آثار این روند در زندگی مردم نمایان شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، توجه مسئولان دولتی را به نکاتی که تولیدکنندگان و صنعتگران در دیدار امروز بیان کردند ضروری دانستند و با تأکید بر اینکه اطلاع مردم از موفقیت‌های فعالان اقتصادی از زبان خود این افراد، برای مقابله با جنگ روانی دشمن مفید است، افزودند: البته اگر در این ۱۰ سال مسئولان با تولیدکنندگان همراهی بیشتری می‌کردند، آسیب‌ها کمتر، و موفقیت‌ها بیشتر می‌شد.

رهبر انقلاب، تولید را «جهاد» خواندند و گفتند: ایستادگی تولیدکنندگان در مقابل حمله به اقتصاد و تلاش دشمن برای ممانعت از فروش نفت و گاز، قطع منابع ارزی و برنامه‌ریزی برای مسدودسازی مبادلات خارجی ایران، در واقع جهاد و از بزرگترین عبادت‌ها است.

مهندس ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت گل‌گهر در این جلسه و در محضر مقام معظم رهبری گفت: یکی از معیار‌های مقاوم‌سازی اقتصادی، پیچیدگی اقتصاد است که بر دو عامل تنوع محصول و پیچیدگی محصولات استوار است. در جهت خنثی‌سازی تحریم‌ها، راهی که می‌توان از آن بهره‌مند شد، پیچیدگی اقتصاد است.

تامین آب لازم برای تامین امنیت غذایی کشور با آبخیزداری
وی افزود: معدن با تنوع محصول در کنار نفت می‌تواند تکمیل کننده و مقاوم‌ساز اقتصاد ایران باشد.

عتیقی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث کمرنگ شدن ایفای نقش معادن در کشور شده، نداشتن سیستم جامع اکتشافی است. در این زمینه باید فکری کرد، راهی ساخت و سیاستی نوشت. از نظر بنده و کارشناسان علاوه بر تکمیل زنجیره محصولات معدنی، اکتشاف نقش بسیار مهمی دارد.

مدیر عامل گل‌گهر گفت: خوشبختانه امروز با رویکرد خوب دولت و هم‌چنین تعامل وزارت صنعت، معدن، تجارت و بنگاه‌های اقتصادی، همدلی سازنده‌ای بین بنگاه‌های اقتصادی کشور به وجود آمده است؛ که از جمله به ایمیدرو، فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران، چادرملو، سرمایه‌گذاری امید، توسعه معادن و فلزات و گل‌گهر سیرجان اشاره کرد که این شرکت‌ها را در دولت پیشرانان اقتصاد ملی خوانده‌اند.

عتیقی افزود: از جمله دستاورد‌های این شرکت‌ها برنامه‌ریزی جهت سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد یورو طی پنج سال آینده است که بخش عمده این پروژه‌ها تا پایان امسال آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر به مجموعه شرکت‌های اقتصادی اعتماد شود و ابرپروژه‌های اقتصادی کشور به این شرکت‌ها سپرده شود، این شرکت‌ها می‌توانند به عنوان لوکوموتیو اقتصاد ایران، چرخ صنایع کوچک را به حرکت در آورده و باعث شکوفایی بخش مهمی از اقتصاد ایران بشوند.

عتیقی در خطاب به مقام معظم رهبری اظهار داشت: در گروه شرکت‌های گل‌گهر بیش از ۲۵ هزار نفر از کارگران و مهندسان و هم‌چنین مدیران گذشته با روحیه جهادی، انگیزه جوانی و کار تیمی با میانگین سنی ۳۸ سال در دل کویر، باور‌های خود را نمایان کرده‌اند.

وی افزود: گل‌گهر به عنوان افتخار نظام که تمامی مسیر رشد و پیشرفت خود را در دوران انقلاب اسلامی طی کرده است، اولین منطقه‌ای است که زنجیره کامل فولاد اعم از اکتشاف، استخراج، تولید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش و در آینده ورق را در دل خود جای داده است که این تنوع محصول در خاورمیانه بی‌نظیر است.

عتیقی گفت: شرکت گل‌گهر به عنوان پنجمین شرکت بورسی ایران با نماد کگل از رشد خوبی برخوردار بوده و از ابتدای امسال بازدهی پنجاه درصدی را تجربه کرده است که با مقایسه شاخص‌ها و سایر نماد‌های دیگر جزو شرکت‌های پیشرو در این زمینه است.

وی افزود: استراتژی آینده گل‌گهر، بر پایه شش محور و با تنوع بیش از ده محصول براساس نیاز‌های اقتصادی کشور در حوزه معادن در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل گل‌گهر گفت: رهبری مهربان همه این کار‌ها محقق نخواهد شد مگر با لطف خداوند، کمک دولت مردمی، وزارت محترم صمت، عزم جدی همکاران جوانم و مهم‌تر از همه حمایت پدرانه حضرت عالی از شرکت گل‌گهر و شرکت‌های بزرگ جهت ایفای نقش اقتصادی آن‌ها….

تامین آب لازم برای تامین امنیت غذایی کشور با آبخیزداری
مهندس عتیقی افزود: درخواستی مکتوب خدمتتان ارائه می‌شود تا در صورت صلاحدید دستور فرمایید کار گروهی با اختیارات ویژه و فراقوه‌ای، جهت حل مشکلات اکتشافات و تعیین مسیر راه شود. هم‌چنین واگذاری پهنه معدن ۳ جنوبی گل‌گهر جهت ثبات تولید به کنسرسیوم گل‌گهر و گهر زمین با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه ما مدیران گام دوم وظیفه داریم برای حل مشکلات به عنوان مجریان اقتصادی کشور، تلاش بیشتری کنیم، گفت: از شما خواهش دارم؛ جسارت را به مدیران کشور برگردانیم، تذکرات لازم را بفرمایید، حمایت کنید؛ انجام ماموریت تا حصول نتیجه با ما.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: