April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۳۱۳
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷
0
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به کشور‌های امارات و عمان خبر داد.
وزیر صمت به امارات و عمان سفر می‌کند
«فرزاد پیلتن» با بیان این خبر افزود: وزیر صمت به همراه رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و برخی از نمایندگان دستگاه‌های دولتی در رأس هیات بزرگ تجاری از بخش خصوصی به عمان و امارت سفر می‌کند.

وی گفت: وزیر صمت از ۱۷ تا ۱۹ بهمن ماه سال جاری در رأس هیات بزرگ تجاری و اقتصادی از بخش خصوصی و با همراهی برخی از نمایندگان سازمان‌های دولتی به امارات سفر می‌کند.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: این سفر با هدف بازدید از نمایشگاه اکسپو و شرکت در نشست تجاری با حضور فعالان اقتصادی و تجاری ایرانی مقیم امارات و همچنین حضور در نشست مشترک تجاری بین فعالان اقتصادی و تجاری عضو هیات همراه با فعالان تجاری و اقتصادی مقیم دبی از کشور‌های مختلف خواهد بود.

وی ادامه داد: طی برنامه‌ریزی انجام شده، «سید رضا فاطمی امین» در این سفر با مقامات دولتی و خصوصی کشور امارات در حوزه‌های اقتصادی و تجاری نیز دیدار و گفتگو می‌کند.

پیلتن اظهار داشت: همچنین، وزیر صنعت، معدن و تجارت از ۱۹ تا ۲۱ بهمن ماه به منظور شرکت در کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در راس یک هیات دولتی و خصوصی متشکل از بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری، به عمان سفر خواهند کرد.

وی افزود: در خلال این رویداد نیز با مقامات سیاسی، اقتصادی و بخش خصوصی این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت یادآور شد: دو کشور در جریان نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان قرار است در خصوص زمینه‌های اقتصادی به ویژه سرمایه‌گذاری‌های، تجاری، صنعتی، معدنی، حمل و نقل هوایی و دریایی و ترانزیت، حوزه انرژی، خدمات فنی و مهندسی، گردشگری، فرهنگی و همچنین موضوعات قضایی، کنسولی، کار و در حوزه بهداشت مذاکره کنند.

وی گفت: این دو سفر در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم به منظور توسعه دیپلماسی اقتصادی و تجاری با کشور‌های منطقه به ویژه همسایگان جنوبی ایران طراحی شده و بر اساس رویکرد‌های سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه فراهم کردن هر چه بیشتر بستر‌های لازم برای فعالیت بخش خصوصی ایران در کشور‌های همسایه، قرار است مسائل و مشکلات این بخش در دستورکار جلسات و مذاکرات قرار گیرد.

پیلتن اظهار امیدواری کرد با افزایش فعالیت‌های حوزه دیپلماسی اقتصادی و تجاری کشور، در آینده شاهد رشد مبادلات اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های منطقه به ویژه کشور‌های همسایه باشیم.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: