April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۳۴۵
۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
0
رئیس ‌جمهور ضمن اشاره به اینکه همچنان بر شعار « نه شرقی، نه غربی» استواریم، بیان کرد:جهاد تبیین را رهبری امر فرمودند و همه ما جهاد تبیین را به همه رسانه‌ها و صاحب نظران ابلاغ کردیم.
شناخت دقیق عناصر هویت‌ساز انقلاب اسلامی/همچنان بر شعار « نه شرقی، نه غربی» استواریم
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور طی سخنانی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب ضمن تبریک ۲۲ بهمن ماه روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: یاد امام و شهدای عالیقدر انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارم و به ارواح بلندشان درود می‌فرستم. برای جانبازان و ایثارگران عزیز از خداوند متعال طلب عافیت دارم.

رئیسی خاطرنشان کرد: ۲۲ بهمن یوم الله است. همه روز‌ها روز‌های خداست. همه شب‌ها شب‌های خداست. همه ما برای خدا هستیم. اما چرا یک روز یوم‌الله می‌شود؟

رئیسی با طرح این پرسش که چطور جلوه قدرت الهی در یک روز از غیرمجاری عادی آن روز را روز خدا می‌کند؟، گفت: روز ۲۲ بهمن جلوه قدرت الهی به دست توانای مردم بزرگ ایران و با رهبری امام عظیم‌الشأن‌مان بود.

وی ادامه داد: در روز ۲۲ بهمن قدرت الهی همه را خیره کرد که چگونه ممکن است ملتی با اتکال به خدا و با اعتماد به نفس به میدان بیاید و حکومتی که مورد حمایت قدرت‌های بزرگ و سلطه‌گر است، کنار بزند و با اراده خود حکومتی به نام دین و ارزش‌های الهی برپا کند. این دست قدرت لایزال الهی بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همچنان بر شعار «نه شرقی، نه غربی» استواریم، گفت: شعار نه شرقی نه غربی امروز هم باید پایدار بماند. نه ما سلطه‌ای را می‌پذیریم و نه از استقلال‌مان دست برمی‌داریم و نه حاضریم به کسی ظلم کنیم.

وی گفت: مفتخریم در دولت مردمی جمهوریت و عدالت را به عنوان دو اصل قرار دادیم.

رئیس جمهور افزود: بی‌توجهی به مردم بی‌توجهی به انقلاب اسلامی است و مردم پیوند اساسی به انقلاب دارند و دور شدن از مردم، دور شدن از انقلاب اسلامی است.

وی گفت: امروز نه فقط ملت بزرگ ایران بلکه به ملت‌های جهان به این انقلاب سخت امیدوارند و آنچه که امروز همگان می‌خواهند این است که انقلابی بودن این نظام همچنان حفظ شود و در گذشت زمان و تطورات دچار فراز و فرود نشود.

رئیس جمهور اذعان کرد: روحیه انقلابی، نگاه انقلابی و عمل انقلابی و پایبندی به این مبانی همچنان مورد تأکید مردم در سراسر عالم است که این انقلاب باید همواره برای نجات انسان و برای اینکه پرچم به دست حجت خدا از قبلی است برسد، بماند.

وی با اشاره به وحدت ایجاد شده در انقلاب، گفت: همه سلایق به دور از اختلافات نباید بگذارند وحدت خدشه‌دار شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی، اخلاق، عقلانیت، عدالت، آزادی، عزت ملی و برادری، نفی سلطه و ظلم را فریاد می‌زند، گفت: ارزش‌ها همواره در نظام اسلامی ثابت و تغییر ناپذیر است که مردم بر آن‌ها تأکید کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره حضور و بروز دست قدرت الهی بود که توسط ملت ایران رقم خورد، اظهار داشت: شعار‌های انقلاب اسلامی هم فطری و هم جهان پسند است.

رئیسی تصریح کرد: این انقلاب انقلاب غیر طبقاتی است و همه مردم به معنای واقعی کلمه از همه طبقات حضور دارند. از دیگر عناصر هویت ساز انقلاب استقلال است، آزادیخواهانه بودن و عدالت طلبانه بودن این انقلاب است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه این انقلاب در درون خود عدالتخواه است و عدالت طلب، گفت: هیچ زمان نمی‌توان عنصر عدالت را از انقلاب اسلامی جدا کرد، زیرا در درون انقلاب اسلامی عدالت خواهی، عدالت‌طلبی و ضد ظلم و ضد فساد بودن و ضد استکبار بودن نهادینه شده است. یعنی هاضمه انقلاب شکوهمند اسلامی فساد وظلم نمی‌پذیرد مثل کسی است که غذای مسمومی می‌خورد و هاضمه او سم را نمی‌پذیرد همچنان هاضمه انقلاب اسلامی نمی‌تواند ظلم و فساد را بپذیرد.

رئیسی با اشاره به اینکه عناصر هویت ساز انقلاب اسلامی باید دقیق شناخته شوند، گفت: جهاد تبیین را رهبری امر فرمودند و همه ما جهاد تبیین را به همه رسانه‌ها و صاحب نظران ابلاغ کردیم و این از اموری است که بسیار ضرورت دارد و ابعادش باید همچنان بیان شود.

وی خاطرنشان کرد: عناصر هویت انقلاب اسلامی عناصر هویت ساز دین هستند؛ دین در عرصه زندگی انسان معاصر است که می‌خواهد همه شئون بر اساس دین و آموزه‌های دینی اداره شود؛ لذا مردمی بودن یکی از عناصر هویتی انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: