کد خبر: ۳۷۰۴۲۷
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
0
دبیر کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه، راه‌های توسعه روابط ایران و عراق را بررسی کردند.
راه‌های توسعه همکاری‌های تجاری و صادرات ایران به عراق بررسی شد
«مجتبی اکبری» دبیر کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق در نشستی با «علیرضا عنایتی» مدیر کل خلیج فارس وزارت امور خارجه در محل این وزارتخانه، راهکار‌های توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور ایران و عراق را بررسی کردند.

در این جلسه، ضمن بررسی وضعیت همکاری دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های بخش خصوصی ایران و عراق، در خصوص راه‌های استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، به ویژه برای صادرات کالا، خدمات فنی و مهندسی و همچنین برنامه‌های راهبردی شرکت تهیه و ساخت داخل کالای آب و برق (ساتکاب) به عنوان مسئول ایرانی کمیسیون مشترک دو کشور تبادل نظر شد.

«مجتبی اکبری» در این جلسه به عنوان دبیر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق، ضمن اشاره به مصوبه‌های چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک برگزار شده در تهران، درباره پیگیری‌های صورت گرفته در این خصوص، گفت: طی مکاتبه‌های صورت گرفته با سازمان‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط دراین زمینه مقرر شده تا گزارش‌های نهایی آن‌ها به منظور تهیه پیش نویس پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک جمع آوری و مکتوب شود تا پس از ترجمه در راستای ارتقای سطح همکاری‌ها و راه‌های توسعه مطلوبِ صادرات مورد استفاده قرار گیرد.

«عنایتی» مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه در ادامه جلسه، «فعال شدن خط راه آهن شلمچه – بصره و اهمیت راه آهن کرمانشاه و خانقین»، «توسعه همکاری‌های آبی و بندری در سطح خُردو کلان» و «تقویت و هدایت شرکت‌های علاقمند به اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری در کشور عراق» را از جمله مباحث مهمی دانست که باید به طور جدی‌تر به آن پرداخت.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: