تفاوت بین ماهی تازه و فاسد پیچیده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. به این دلیل که بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم ماهی را به صورت فیله شده و تمیز خریداری کنیم. در نتیجه فرصت کافی برای تشخیص ماهی صید روز از نوع یخ‌زده‌ی آن نیست. در این مرحله است که فروشگاه محل خرید اهمیت زیادی پیدا می‌کند. چرا که حتی اگر از دسته افرادی باشید که مهارت کافی در شناخت ماهی ندارند، به راحتی می‌توانید به مغازه یا فروشگاه آنلاین اعتماد کرده و از آن‌ها بخواهید ماهی را به صورت پاک شده یا سالم، برایتان ارسال کنند. یک فروشگاه قابل اعتماد شرایطی را ایجاد می‌کند که به راحتی و با اطمینان فیله ماهی یا ماهی پاک شده را از فرسنگ‌ها فاصله نیز خریداری کنید.

درست است که شما می‌توانید به یک فروشنده‌ی مطمئن، اطمینان کنید اما در برخی موارد نیاز است که خودتان نیز روش‌های تشخیص ماهی تازه از کهنه را بلد باشید. پس ما در این متن تلاش کرده‌ایم چند روش ساده را به شما آموزش دهیم که با دانستن آن‌ها بتوانید ماهی تازه و صید روز را از نوع فاسد تشخیص دهید.

ویژگی‌های ماهی تازه و صید روز

ماهی تازه بوی جلبک دریایی می‌دهد. در واقع بوی دریا و اقیانوس را برای شما هدیه می‌آورد. پوست ماهی صید روز با طراوت و براق است و هیچ ردی از کدری در آن دیده نمی‌شود. مردمک سیاه و چشم‌های برآمده‌ی این ماهی نشان از جان تازه از دست رفته‌اش می‌دهد. به آبشش‌ها دقت کنید، باید تمیز و صورتی رنگ بوده و درخشندگی خاصی داشته باشند و در نهایت اینکه شکم ماهی صید روز سفت است و هیچ نشانی از لغزندگی ندارد.

ویژگی‌های ماهی فاسد و نامرغوب

اگر با باز کردن درب ظرف یا کیسه‌ی حاوی ماهی، بوی آمونیاک احساس کردید، سریعا ماهی را به سطل زباله انتقال دهید. راحت جدا شدن پوست از گوشت، آن هم زمانی که گوشت به طرز عجیبی نرم است، اصلا ویژگی خوبی نیست. مردمک‌های سفید و چشم‌های گود ماهی نشانه‌ای از مرگ طولانی مدت آن می‌دهد. آبشش‌ها باز شده‌اند و حتی در برخی موارد به رنگ کرم یا خاکستری درآمده‌اند. شکم ماهی نامرغوب و فاسد نرم و شل شده و لغزنده است

نحوه‌ی تشخیص انواع ماهی تازه و صید روز از ماهی فاسد

در نتیجه اگر وارد بازار ماهی شده و یا با خرید آنلاین ماهی، آن را درب منزل دریافت کردید:

برای تشخیص ماهی تازه به چشم‌های ماهی نگاه کنید، ماهی تازه همیشه دارای چشم‌های براق و روشن است. چشم‌های ماهی پس از مدتی مات شده و کمی خاکستری رنگ می‌شود، که نشانه‌ی کهنه بودن آن است. یک ماهی را در دست بگیرید و به آن نگاه کنید، دم یک ماهی مانده یا فاسد پایین و شل است. باله‌های خشک و گوشت خاکستری به جای گوشت قرمز روشن نیز به فاسد بودن ماهی اشاره می‌کنند. بدن ماهی تازه فلش‌های شفافی دارد و براق است. پوست آن باید یک تابش طبیعی فلزی داشته باشد و پولک‌ها باید به سختی به بدن چسبیده باشند. اگر ماهی مانده را فشار دهید جای انگشت‌تان روی آن می‌ماند، در حالی که گوشت ماهی تازه سفت و محکم است و اگر آن را فشار دهید جای تو رفتگی روی گوشت به سرعت به حالت اولیه باز می‌گردد.

از کجا ماهی تازه و صید روز بخریم؟

اگر این سوال را در گوگل سرچ کنید با لیستی باور نکردنی از فروشگاه‌های آنلاین فروش ماهی رو به رو می‌شود که همه نیز ادعا کرده‌اند بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را ارائه می‌دهند. اما بهترین و مورد اطمینان‌ترین فروشگاه برای خرید ماهی تازه و صید روز کجاست؟

فروشگاه اسبک ماهی پیشنهاد ما برای خرید ماهی تازه و صید روز است. فروشگاهی با تنوع بسیار و ارائه انواع ماهی در اندازه‌های مختلف. این فروشگاه شرایطی را برای شما فراهم کرده است که می‌توانید انواع ماهی صید روز جنوب را به صورت پاک شده یا سالم درب منزل دریافت کنید. محصولات در یخدان‌های پر از یخ برایتان ارسال می‌شود که تازگی آن‌ها در فرآیند ارسال حفظ شود. به دلیل خرید از صیادان محلی، قیمت ماهی در این فروشگاه نسبتا پایین بوده و امکان انتخاب ماهی پاک شده، فیله شده یا دست نخورده، مزیت رقابتی فروشگاه اسبک ماهی محسوب می‌شود.

خرید آنلاین ماهی تازه جنوبی در تمام ایران حتی شمالی‌ترین شهرهای کشور، رویایی است که توسط فروشگاه آنلاین اسبک ماهی به حقیقت پیوسته است.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: