کد خبر: ۳۷۰۴۷۵
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
0
دورسی گفت که اگرچه فیس‌بوک احتمالاً رمزارز Diem را به «دلایل درست» راه‌اندازی کرده است، به نظرم باید به جای تلاش برای ایجاد ارز خود، باید از یک پروتکل باز مانند بیت‌کوین استفاده می‌کرد.
راه اندازی رمزارز مخصوص متا یک اشتباه بود
جک دورسی، بنیانگذار توییتر، گفت که پروژه رمزارز Diem فیسبوک «زحمت و زمان تلف شده» بوده و فیسبوک باید تلاش خود را بر «در دسترس‌تر کردن بیت‌کوین برای همه» متمرکز می‌کرد.

مایکل سیلور، مدیرعامل MicroStrategy، روز سه‌شنبه در کنفرانس شرکتش «Bitcoin for Corporations ۲۰۲۲» با دورسی در مورد نحوه ادغام و استفاده شرکت‌ها از بیت‌کوین (BTC) مصاحبه کرد.

دورسی گفت که اگرچه فیس‌بوک احتمالاً Diem را به «دلایل درست» راه‌اندازی کرده است، به جای تلاش برای ایجاد ارز خود، باید از یک پروتکل باز مانند بیت‌کوین استفاده می‌کرد.

دورسی به سیلور گفت: «تمام این مدت به Diem فکر می‌کنم درس‌های زیادی وجود دارد. "امیدوارم که آن‌ها چیز‌های زیادی یاد گرفته باشند، اما فکر می‌کنم تلاش و زمان زیادی تلف شده است. "

انتقاد او از همتای محبوب‌تر و موفق‌تر توییتر در رسانه‌های اجتماعی شاید جای تعجب نداشته باشد. پس از کناره گیری از سمت خود به عنوان مدیرعامل توییتر در نوامبر سال گذشته، دورسی از آن زمان به وضوح اعلام کرده است که قصد دارد بیت کوین را در مرکز تمرکز شرکت جدید خود قرار دهد، Block (که قبلا به عنوان Square شناخته می‌شد.) Block به کاربران اجازه می‌دهد بیت کوین را برای پرداخت‌های موبایلی استفاده کنند.

دورسی گفت:در این دو یا سه سال، وقتم را صرف دسترسی بیشتر بیت‌کوین برای افراد در سراسر جهان کردم.»

دورسی اضافه کرد که دسترسی بیشتر بیت کوین به بسیاری از محصولات متا، به ویژه به فیس بوک مسنجر، اینستاگرام و واتس اپ نیز کمک می‌کند.

ما در حال حاضر این شبکه باز و قابل استفاده است را داریم. هر چه آن را آسان‌تر کنیم، سریع‌تر بسازیم، نزدیک‌تر کنیم، همه چیز بهتر می‌شود. از جمله هر چیزی که فیسبوک قصد داشت با لیبرا انجام دهد.

در سال ۲۰۱۹، فیس‌بوک (اکنون به عنوان پلتفرم متا شناخته می‌شود) وایت پیپر لیبرا را منتشر کرد، پروژه زیرساخت مالی مبتنی بر کریپتو که مدت‌ها در انتظارش بود. با این حال، به دنبال مجموعه‌ای از موانع نظارتی و روابط عمومی بد که پروژه را مجبور به تغییر نام تجاری به Diem در دسامبر ۲۰۲۰ کرد، در نهایت به پایان نابهنگام رسید.

متا رسماً اعلام کرد که مالکیت معنوی و سایر دارایی‌های Diem را در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ به ارزش مجموع ۱۸۲ میلیون دلار به Silvergate Capital Corporation خواهد فروخت.

در ۱۲ ژانویه، یک ارتقاء شبکه لایتنینگ بیت کوین را یکپارچه کرد و امکان انتقال سریع‌تر و ارزان‌تر بیت کوین را با استفاده از پروتکل پرداخت لایه دو (L۲) فراهم کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: