عبور ارزش سهام صنعت بازی به ۱۵۰ میلیارد دلار
کد خبر: ۳۷۰۴۸۲
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
0
در ابتدای سال ۲۰۲۲ شاهد دو قرارداد بزرگ در حوزه بازی‌های ویدیویی بودیم. اکنون ارزش قرارداد‌ها و عرضه اولیه سهام در بخش بازی‌های ویدیویی به ۱۵۰ میلیارد دلار رسیده است.
ورود غول‌ها به صنعت بازی
مایکروسافت با هزینه ۷۰ میلیارد دلاری، شرکت اکتیویژن بلیزارد را خرید و شرکت تیک‌تو اینتراکتیو هم ۱۱ میلیارد دلار صرف شرکت زینگا کرد.

در سال ۲۰۲۰ ارزش قرارداد‌ها به رکورد ۸۵ میلیارد دلار رسیده بود و در سال جاری و در حالی که هنوز مقدار زیادی از آن نگذشته است، اعداد و ارقام سه برابر شده است. دلیل اصلی هم، همه‌گیری کرونا است که بازار بازی‌های موبایلی را حسابی داغ کرده و فرصتی جدید پیش روی اهالی کسب‌وکار قرار داده‌است.

یکی از اتفاقات در دوران همه‌گیری کرونا این بود که کاربران از دنیای کنسول‌های بازی به بازی‌های موبایلی مهاجرت کردند. صنعت بازی هم به دنبال راه‌های جدیدی برای کسب درآمد است. به همین خاطر است که بازار بازی‌های موبایلی گرم شده است.

تحلیل‌گران می‌گویند انتظار می‌رود شرکت‌های بزرگی نظیر آمازون و نتفلیکس که تا کنون اقدامی در زمینه بازی‌های ویدیویی نداشته‌اند به زودی وارد میدان شوند. در آسیا غول‌هایی مانند تن‌سنت و سونی این مسیر را دنبال می‌کنند.

این روز‌ها بحث «متاورس» که با بازی ارتباط تنگاتنگی دارد هم حسابی گُل انداخته، به ویژه از زمانی که فیسبوک به «متا» تغییر نام داد. در متاورس، کاربران می‌توانند از طریق حقیقت مجازی و فناوری‌های جدید به یکدیگر متصل شوند.

انتظار می‌رود حجم سرمایه‌گذاری در این زمینه به‌ویژه در قالب استارتاپ، افزایش چشمگیری پیدا کند. احتمالا غول‌های فناوری سرمایه‌گذاری‌های خود را در صنعت بازی بیشتر می‌کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: