کد خبر: ۳۷۰۵۱۴
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
0
محققان می‌گویند افراد مبتلا به بیماری‌های روانی مانند افسردگی بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های مزمن ریوی هستند.
بیماری روانی ریسک مرگ قلبی را افزایش می‌دهد
محققان پی بردند افرادی که با بیماری روانی زندگی می‌کنند می‌توانند فشار خون بالاتر، میزان بالاتر استرس و سایر عواملی داشته باشند که می‌توانند بر سلامت کلی تأثیر بگذارند.

آن‌ها همچنین خاطرنشان می‌کنند که عوامل اجتماعی مانند وضعیت اقتصادی، مصرف مواد مخدر و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد.

به گفته محققان، افراد مبتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و سایر بیماری‌ها در صورت داشتن یک بیماری روانی مانند افسردگی، دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ هستند.

طبق نتایج این مطالعه، بیماری‌های روانی با افزایش نرخ مرگ و میر زودرس و خودکشی در افراد مبتلا به بیماری مزمن ریوی، مشکلات سلامت قلب و دیابت مرتبط است.

محققان دانشگاه آکسفورد در انگلستان از سوابق الکترونیکی سلامت برای بررسی بیش از ۱ میلیون نفر که با این بیماری‌ها تشخیص داده شده بودند، استفاده کردند.

آن‌ها گزارش دادند که بیش از ۷ درصد از شرکت کنندگان به دلایل مختلف در طی ۵ سال جان خود را از دست دادند و کمتر از ۱ درصد به دلیل خودکشی جان خود را از دست دادند.

آن‌ها متوجه شدند که این میزان برای شرکت کنندگان مبتلا به بیماری‌های روانی بیش از دو برابر است.

براساس گزارش محققان، بیماری‌های غیرواگیر مانند سرطان، بیماری‌های مزمن تنفسی، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت، علت اصلی مرگ و میر و ناتوانی در سطح جهان هستند. بیماری‌های غیرواگیر سالانه عامل مرگ ۱۵ میلیون نفر در سراسر جهان در افراد کمتر از ۷۰ سال هستند.

مطالعه محققان دانشگاه آکسفورد نشان داد که اختلالات روانی با نرخ بالاتری از مرگ و میر ناشی از همه علل در مقایسه با افراد مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر که اختلالات روانی ندارند، مرتبط است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: