کد خبر: ۳۷۰۵۴۲
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
0
نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: اگر قرار باشد قیمت‌ها کاهش پیدا کند باید مولفه‌های تولید از جمله مواد اولیه و دیگر مخارج کاهش پیدا کند. اگر قیمت این اقلام کمتر شود کالا هم ارزان‌تر می‌شود.
چالش جدی سر راه ارزانی لوازم خانگی
محمدحسین اسلامیان در مورد اظهارات وزیر صمت مبنی بر کاهش قیمت لوازم خانگی طی چند روز تا چند هفته آینده اظهار گرد: اگر قرار باشد قیمت‌ها کاهش پیدا کند باید مولفه‌های تولید از جمله مواد اولیه و دیگر مخارج کاهش پیدا کند. اگر قیمت این اقلام کمتر شود کالا هم ارزان‌تر می‌شود.

وی افزود: تولیدکنندگان هم علاقه زیادی دارند که قیمت‌ها کاهش پیدا کند و بتوانند کیفیت را افزایش دهند چراکه می‌توانند در بازار داخلی با برند‌های خارجی رقابت کنند و همینطور به آن‌ها کمک می‌کند که برای صادرات خود را تقویت کنند.

نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بیان کرد: برای رسیدن به چنین هدفی دولت باید تسهیلاتی از طریق کاهش مالیات و... در نظر بگیرد تا قیمت تمام شده تولیدکننده کاهش پیدا کند. اما در شرایط فعلی که قیمت مس، آلومینیوم، فولاد و ... بالا است کاهش قیمت رخ نمی‌دهد چراکه این مواد تشکیل دهنده تولید هستند که قیمت بالایی دارند.

اسلامیان در ادامه خاطرنشان ساخت: ما در سطح عرضه زمانی شاهد کاهش قیمت هستیم که قیمت تولید کاهش پیدا کند. اگر تولیدکننده یک یخچال ساید بای ساید را به ما ۲۵ میلیون تومان بفروشد هم با ۳ درصد سود می‌فروشیم و اگر ۵۰ میلیون تومان هم بفروشد با ۳ درصد می‌فروشیم و فرقی برای ما ندارد حتی کاهش قیمت باعث افزایش فروش می‌شود، برای تولیدکننده هم به همین صورت است. ما منتظر کالای ارزان توسط تولیدکنندگان هستیم که بتوانیم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: