April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۵۵۳
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
0
شاخص‌های بورس در پایان هفته جاری با بازدهی مثبت روبه رو شد.
بازدهی مثبت شاخص‌های بورس در هفته دوم بهمن ۱۴۰۰
شاخ‌های کل بورس در دومین هفته بهمن (از چهارشنبه ۶ بهمن تا چهارشنبه ۱۳ بهمن) با بازدهی مثبت هر دو شاخص روبه رو شد؛ بدین ترتیب شاخص کل بورس با بازدهی مثبت ۵.۸۴ درصدی و شاخص کل بورس هم وزن نیز با بازدهی مثبت ۴.۴۷ درصد روبه رو شد.

نوسان گیری در کانال جدید شاخص بورس
رشد متوالی شاخص کل بورس در یک مسیر صعودی تا روز چهارشنبه تداوم یافت، اما در روز چهارشنبه شاخص کل بورس و شاخص کل هم وزن تغییر جهت و قرمز رنگ شد. البته با مقاومت حقوقی‌ها شاخص کل بورس در روز چهارشنبه درجا زد و تغییری نداشت. بدین ترتیب شاخص کل بورس از کانال ۱.۲ میلیون واحد به کانال ۱.۳ میلیون واحد کوچ کرد تا بدین ترتیب معامله گران هفته بعد را در کانال جدید به نوسان گیری اقدام کنند.

البته جریان خروجی پول حقیقی‌ها همچنان چالش اصلی بازار سهام ارزیابی می‌شود. اگرچه در روز شنبه جریان نقدینگی حقیقی‌ها تغییر کرد و ورودی پول حقیقی‌ها امیدواری‌ها را پررنگ کرد، اما این اتفاق ناپایدار بود و جریان حقیقی‌ها دوباره در مسیر تردید همچنان تمایلی به حضور مجدد سرمایه گذاری ندارند.

نکته مثبت در معاملات بورس و فرابورس
فارغ از شاخص‌های عملکردی بازار سهام که در هفته گذشته نشان از افزایش توان سمت تقاضا داشت، رویداد‌های اثرگذار روی بازار همچون مذاکرات برجامی وین و بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ بخش عمده‌ای از خریداران در شرایط انتظار قرار داده است. البته بررسی رفتار بازار سهام در هفته گذشته نشان داد که بورس بازان در یک الگوی رفتار پلکانی حمایت هایش را از بازار تداوم بخشیدند، اما شدت آن هر چه به روز‌های پایانی هفته نزدیک میشدیم، کمتر می‌شد.

در موقعیت کنونی بازار سهام، نشانه‌های مثبتی از سمت تقاضا دیده می‌شود که می‌توان به بالارفتن ارزش معاملات و افزایش سهم ارزش معاملات خُرد اشاره کرد که در طول هفته میانگین بالای ۴ هزار میلیارد تومان بود. ارزش معاملات در روز پایانی هم بالای ۸ هزار میلیارد تومان رسید. البته باید ارزش معاملات دوشنبه‌های هر هفته را که با عملیات بازار باز بانک مرکزی همراه است، از این روند تفکیک کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: