کد خبر: ۳۷۰۶۶۲
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
0
رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در قالب مدل افزایش سرمایه از طریق صرف سهام تا پایان بهمن واگذار می‌شود.
واگذاری ۲۰ درصد سهام سرخابی‌ها تا این تاریخ
حسین قربان زاده توضیحاتی درباره روند خصوصی سازی دو تیم استقلال و پرسپولیس ارائه داد.

واگذاری دو باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس از سال ۱۳۸۲ مطرح است، اما هر بار به دلایل مختلف واگذار نشده است، از مهمترین موانع واگذاری دو باشگاه عدم ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده و نیز ارزش گذاری دارایی غیر مشهود یا برند دوباشگاه بوده است.

در این زمینه میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران اعلام کرد که صورت‌های مالی حسابرسی شده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ارائه شده و به احتمال زیاد تا پایان بهمن قیمت سهام این دو باشگاه مشخص خواهد شد.

حسین قربان زاده، رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی، ضمن تشریح فرایند واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، در مورد ترکیب سهامداری این دو باشگاه بعد از واگذاری توضیحاتی ارائه کرد و گفت:

هر شرکتی می‌تواند برای این منظور وارد مذاکره شود.

قربان زاده با تاکید بر اینکه ۱۰ تا ۲۰ درصد باشگاه‌ها در قالب مدل افزایش سرمایه از طریق صرف سهام تا پایان بهمن واگذار می‌شود، عنوان کرد:

گام سوم نیز تزریق منابع مالی به این دو باشگاه و عبور از بحرانی است که این دو باشگاه دارند. از طریق این مدل، به جای اینکه پول به خزانه دولت واریز شود، به خود باشگاه‌ها وارد و اندوخته می‌شود.

قربان زاده در ادامه در مورد ترکیب سهامداری دو باشگاه بعد از واگذاری نیز توضیح داد:

این ترکیب بعد از مشارکت مردم در افزایش سرمایه تدبیر می‌شود، جلساتی درمورد اینکه سهم دولت و سهم سهامدار عمده‌ای که می‌تواند در قالب یک مزایده بلوکی از سهام باشگاه را خریداری کند چه میزان است نیز برگزار می‌شود و پیشنهادات متعددی وجود دارد، از جمله اینکه شرکت‌های مختلف بورسی و غیربورسی یک صندلی هیات مدیره یا دو سهمیه هیات مدیره یا بیشتر از سهام باشگاه را خریداری کنند. در کنار آن نیز مدل وزارت رفاه درمورد تعاونی سهامی عام نیز مورد بررسی است. همچنین کارکنان وزارت ورزش و پیش کسوتان دو باشگاه می‌توانند به عنوان بخشی از سهامداران باشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: