کد خبر: ۳۷۰۶۷۶
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
0
اتحادیه‌های کارگران صنایع فلزی و یک گروه لابی در ایتالیا اعلام کردند که تحول و گذار به سمت خودرو‌های الکتریکی حدود ۷۳۰۰۰ شغل را در این کشور به خطر می‌اندازد و از دولت خواستند تا اقدامات حمایتی را از صنعت خودرو آغاز کند.
رواج خودرو‌های الکتریکی بیش از ۷۰ هزار شغل را در ایتالیا از بین می‌برد
اتحادیه‌های کارگران صنایع فلزی و یک گروه لابی در ایتالیا روز پنجشنبه اعلام کردند که تحول و گذار به سمت خودرو‌های الکتریکی حدود ۷۳۰۰۰ شغل را در این کشور به خطر می‌اندازد و از دولت خواستند تا اقدامات حمایتی را از صنعت خودرو آغاز کند.

به گفته تحلیلگران، بخش خودرو در ایتالیا به دلیل کوچک بودن بیشتر شرکت‌ها در این کشور و مقیاس سرمایه گذاری مورد نیاز برای انطباق با طرح اقلیمی اتحادیه اروپا که به تدریج تا سال ۲۰۳۵ موتور‌های احتراقی را حذف می‌کند، ممکن است بیشتر از جا‌های دیگر آسیب ببیند.

بر اساس این گزارش، گروه کارفرمایان Federmeccanica و اتحادیه‌های FIM، FIOM و UILM در یک بیانیه مشترک که به ندرت اتفاق می‌افتد، گفتند: این طرح، اگر با مداخله (دولت) همراه نباشد، می‌تواند به از دست دادن حدود ۷۳۰۰۰ شغل در ایتالیا منجر شود که ۶۳۰۰۰ شغل در دوره ۲۰۲۵-۲۰۳۰ خواهد بود.

این اتحادیه‌ها تأکید کردند که تولید وسایل نقلیه در ایتالیا از حدود ۱.۸ میلیون دستگاه در سال ۱۹۹۷ به ۷۰۰ هزار دستگاه در سال گذشته کاهش یافته است که شامل کمتر از ۵۰۰ هزار خودرو می‌شود.

فرانچسکا ری دیوید، رئیس اتحادیه FIOM گفت: ما باید به تولید حدود ۱.۵ میلیون دستگاه در سال برگردیم.

بر اساس داده‌های انجمن خودروی ایتالیا ANFIA، صنعت خودرو در این کشور برای ۲۷۸۰۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است و حدود ۶ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: