April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۷۰۰
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
0
یک تولید کننده ماسک با انتقاد از افزایش بی دلیل قیمت مواد اولیه تولید ماسک گفت: با اوج گرفتن سویه امیکرون در کشور مواد اولیه ماسک گران شده است.
وضعیت خراب بازار ماسک
روح الله کشیری تولید کننده ماسک از افزایش قیمت مواد اولیه تولید ماسک در موج ششم کرونا خبرداد و گفت: با شیوع سویه امیکرون در کشور مواد اولیه تولید ماسک یعنی پارچه‌های اسپان باند و ملت بلون گران شده است.

وی افزود: در موج پنجم کرونا در کشور و شیوع سویه دلتا نیز تولید کنندگان مواد اولیه ماسک، تولیدات خود را گران کردند، اما با فروکش کردن سویه دلتا در کشور دوباره قیمت‌ها کاهش یافت که این افزایش قمیت‌ها برای تولید کنندگان باعث بروز مشکلاتی بسیار می‌شود.

این تولید کننده ماسک با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان ماسک، قیمت محصولات خود را افزایش نداده اند، افزود:، اما با این شرایط تولید بسیار سخت است و برای تولید کننده، تولید صرفه اقتصادی ندارد.

کشیری بیان داشت: طی روز‌های اخیر قیمت هر کیلو اسپان باند و ملت بلون حدود ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: بر این اساس قیمت هر کیلو اسپان باند که پیش از این ۵۲ هزار تومان بود به ۶۲ هزار تومان و قیمت هر کیلو ملت بلون از ۸۵ هزار تومان به ۹۵ هزار تومان افزایش یافته است.

کشیری با تاکید بر لزوم برخورد با گران فروشی مواد اولیه تولید ماسک توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان داشت: قیمت مصوب هر کیلو اسپان باند ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان است در حالی که اکنون هر کیلو از این محصول با قیمت ۶۲ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به عرضه ماسک‌های قاچاق در بازار اظهار، داشت: بخشی از بازار ماسک توسط ماسک‌های قاچاق وارداتی از چین احاطه شده که این ماسک‌های بعضا تاریخ مصرف گذشته از طریق ته لنجی به کشور وارد می‌شود.

وی با انتقاد از تولید ماسک‌های بی کیفیت در کشور اظهار داشت: متاسفانه هیچ نظارتی بر این مساله صورت نمی‌گیرد و ماسک‌های بی کیفیت و فاقد لایه ملت بلون به راحتی در بازار عرضه می‌شود.

کشیری در مورد قیمت مصوب ماسک اظهار داشت: قیمت مصوب ماسک سه لایه ساده یا همان ماسک جراحی برای عرضه درب کارخانه ۸۰۰ تومان، فروش به شبکه پخش و داروخانه ۸۸۰ تومان و قیمت مصرف کننده نهایی نیز هزار تومان است.

وی بیان داشت: این در حالی است که تولید کننده هر ماسک را با قیمت ۵۵۰ تومان تومان درب کارخانه عرضه می‌کند و با توجه به بازار رقابتی در مواردی ماسک به قیمت ۴۵۰ تومان نیز درب کارخانه عرضه شده است.

این تولید کننده ماسک اظهار داشت: قیمت تمام شده ماسک سه بعدی نیز ۸۵۰ تومان است، اما از آنجا که قیمت مصرف کننده آن مصوب نشده است عرضه کنندگان آن را تقریبا با قیمت‌های متفاوت می‌فروشند.

وی با تاکید بر اینکه اسپان باند و ملت بلون هر دو تولید پتروشیمی‌های داخلی است، گفت: افزایش قیمت این دو ماده اولیه تولید ماسک دلیل خارجی ندارد و فقط به دلیل حادتر شدن مساله امیکرون در کشور این افزایش قیمت ایجاد شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: