کد خبر: ۳۷۰۷۴۹
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
0
امروز در تفاهمی بین سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تفاهم نامه بیمه دانشجویان امضا شد.
امضای تفاهم‌نامه برای بیمه کردن دانشجویان
هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در برنامه امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای بیمه دانشجویان اظهار داشت: ۳ میلیون و ۱۸۷ هزار دانشجو در سراسر کشور در دانشجویان دانشگاه‌های آزاد، دولتی، پیام نور، فنی و حرفه‌ای و علمی و کاربردی در حال تحصیل هستند که ۵ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: بخشی از این‌ها ۴ سال و حتی بیشتر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند که قرار است ما در این طرح بتوانیم آن‌ها را تحت بیمه تامین اجتماعی قرار دهیم.

این مقام مسئول در وزارت علوم تاکید کرد: سازمان امور دانشجویان متولی رفاه دانشجویان است که نقش راهبردی را در این مسأله برعهده دارد در همین راستا بیمه دانشجویی می‌تواند در بخش حمایتی دانشجویان نقش مهمی را ایفا کند.

وی تأکید کرد: این فرصت بزرگی است که بتوانیم دانشجویان را بیمه تامین اجتماعی کنیم تا در آینده بتوانند از مزایای بیمه و بازنشستگی برخوردار شوند.

در ادامه سید هاشم موسوی مدیرعامل تامین اجتماعی نیز اظهار داشت: یکی از آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی کمک به فراهم کردن عدالت و آسایش در کشور و یکی از کارکرد‌های اصلی که تامین اجتماعی می‌تواند فراهم کند همین موارد ذکرشده است.

وی تأکید کرد: امروز مفتخریم پس از چهل و اندی سال از پیروزی انقلاب اسلامی، در کشور شاهد پیشرفت‌های بسیار مطلوبی در تحت پوشش قرار دادن افراد در بیمه‌های تامین اجتماعی باشیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شش میلیون جامعه بیمه شده در کشور وجود داشت که به برکت انقلاب اسلامی این آمار به ۴۴ میلیون نفر در کشور رسیده است که از تعداد ۷۰ درصد از بیمه‌شده‌های جامعه تامین اجتماعی ۵۳ درصد از آن را تامین اجتماعی و ۱۷ درصد دیگر را سایر بیمه‌ها برعهده دارند.

وی تأکید کرد: طرح بیمه دانشجویان بسیار مهم است و تلاش کرده‌ایم که این تفاهم‌نامه با همکاری وزارت علوم برای رفاه بیشتر دانشجویان صورت بگیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: