کد خبر: ۳۷۰۷۶۷
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
0
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران گفت: برگزاری حج امسال در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و عربستان مذاکره با هیچ کشوری را برای برگزاری حج آغاز نکرده است، اما حرکت‌هایی در عربستان اتفاق افتاده که ازجمله آن می‌توانیم به اعلام آماده‌باش سعودی به شرکت‌های مسکن عربستان اشاره کنیم.
اعزام به حج امسال مشخص نیست
حجت‌الاسلام امیرمسعود حاجی ابراهیمی در مراسم معارفه رابط بعثه مقام معظم رهبری در قزوین، اظهار کرد: سازمان حج و زیارت و بعثه مثل ۲ بال کبوتر هستند که باید با هم پرواز کنند مقوله اجرایی و عملیاتی با سازمان حج و زیارت و برنامه‌های فرهنگی با بعثه مقام معظم رهبری است. سازمان حج و زیارت در استان‌ها دفتر دارد و در حوزه فرهنگی نوع کار و حجم پاسخگویی و تعاملات متفاوت است.

وی ادامه داد: در استان‌ها دفتر بعثه مقام معظم رهبری نداریم و هماهنگی امور با مناطق است؛ تهران، بزرگ‌ترین منطقه کشور است که چندین استان را شامل می‌شود و بیشترین حجم ارتباط با روحانیون در منطقه تهران صورت می‌گیرد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران خاطرنشان کرد: جای سوال بود که آیا می‌توانیم در استان‌ها نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری داشته باشیم یا خیر؟!، اما مقام معظم رهبری همواره بر مباحث اقتصادی تأکید داشتند برای همین به این جمع‌بندی رسیدیم که دفتر نمایندگی ایجاد نکنیم. مدیریت حج و زیارت استان قزوین پیگیر دریافت نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و یا رابط بود؛ برای همین اولین دفتر رابط مدرسه مقام معظم رهبری در استان قزوین راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تراکم جذب روحانیون را در استان قزوین داریم؛ یکی از مشکلات استان‌های آذری زبان کمبود روحانی مسلط به زبان آذری بود که استان قزوین بخشی از این مشکل را حل کرده است.

حجت‌الاسلام حاجی ابراهیمی بیان کرد: حجم اعزام‌ها در کل کشور با حجم جذب و اعزام روحانی تناسب دارد، ولی این ظرفیت در قزوین وجود داشته و از آن به نحو احسن استفاده شد؛ نظارت و برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌های آموزشی روحانیون و زائرین توسط رابط بعثه انجام خواهد شد.

وی گفت: برگزاری حج امسال در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و عربستان مذاکره با هیچ کشوری را برای برگزاری حج آغاز نکرده است، اما حرکت‌هایی در عربستان اتفاق افتاده است که ازجمله آن می‌توانیم به اعلام آماده‌باش سعودی به شرکت‌های مسکن عربستان اشاره کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه تهران اشاره کرد: برای مردم جای سوال است که در سال جاری حج برگزار می‌شود یا خیر، اما در پاسخ باید بگوییم تا به امروز هیچ اتفاقی از سوی عربستان نیفتاده و هیچ تعاملی با هیچ کشوری صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: در حوزه عتبات باید بگوییم استان قزوین از نظر جمعیت و اعزام به عتبات عالیات رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است و این نشان‌دهنده تدیّن، دوستی و عشق مردم نسبت به اهل‌بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام حاجی ابراهیمی تصریح کرد: زیارت حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در سوریه به‌واسطه خون شهدای مدافع حرم ممکن شده است هرچند به لحاظ امکانات و وضعیت منطقه خوب نیست، اما زائران می‌توانند به سوریه عزیمت کنند؛ سفر به سوریه به صورت متمرکز و یک تا ۲ مرحله در هفته انجام می‌شود؛ یک روحانی مستقر در سوریه به‌عنوان سخنران چند کاروان را همراهی می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: