کد خبر: ۳۷۰۷۸۶
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
0
مهم‌ترین خبر برای طلا مقدار تهاجمی بودن سیاست‌های انقباصی فدرال رزرو است. در حال حاضر به نظر می‌رسد تورم در حال افزایش است و این موضوع سبب شده است تا بازار‌ها در حال حاضر بر روی افزایش نیم درصدی نرخ بهره حساب باز کنند.
بازار‌ها غافلگیر شدند
طلا در هفته‌ای که گذشت همچنان در حوالی مرز آشنای ۱۸۰۰ دلاری نوسان کرد در حالی که بازار‌ها در حال حاضر بر این باورند که فدرال رزرو در ماه مارس در حدود ۰.۵ درصد نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

بازار‌ها غافلگیر شدند

در هفته‌ای که گذشت داده‌های بازار کار آمریکا باعث غافلگیری بازار‌ها شد. داده‌های بازار کار بزرگترین اقتصاد جهان نشان می‌داد که در ماه ژانویه در حدود ۴۶۷ هزار شغل اضافه شده است که عدد قابل توجهی به حساب می‌آید. این در حالی بود که بسیاری از معامله گران در وال استریت در انتظار عدد منفی برای تعداد شغل‌های جدید بودند. پس از انتشار این گزارش دلار و نرخ اوراق بدهی آمریکا به سرعت افزایش پیدا کرد و فشار نزولی بر قیمت طلا افزایش پیدا کرد. با این وجود حضور تقاضای کافی سبب شد تا قیمت طلا به زیر مرز ۱۸۰۰ دلار سقوط نکند.

اما مهم‌ترین خبر برای طلا مقدار تهاجمی بودن سیاست‌های انقباصی فدرال رزرو است. در حال حاضر به نظر می‌رسد تورم در حال افزایش است و این موضوع سبب شده است تا بازار‌ها در حال حاضر بر روی افزایش نیم درصدی نرخ بهره حساب باز کنند در حالی که شاید چند ماه پیش خیلی‌ها پیش بینی می‌کردند که افزایش ابتدایی همان افزایش ۲۵ صدم درصدی خواهد بود. از سوی بانک‌های مرکزی دیگر از جمله بانک مرکزی اروپا و انگلیس هم سیگنال‌های انقباضی مخابره شده است.

با وجود اینکه همچنان نرخ تورم توانسته است مانع از سقوط قیمت طلا در برابر نرخ فزاینده سود اوراق قرضه شود، اما تحلیل گران بر این باورند که افزایش نرخ بهره نیم درصدی می‌تواند باعث سقوط طلا شود. به همین دلیل است که بسیاری از تحلیل گران نگاه افزایشی بلند مدت نسبت به فلز زرد ندارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: