کد خبر: ۳۷۰۷۹۰
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
0
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: مادامی که اقتصادمان از دولتی بودن و نفتی بودن درنیاید هرکس دنبال سهم خودش از بودجه است و در نهایت کاری هم پیش نمی‌رود.
عضو جامعه روحانیت مبارز: قیمت‌ها ترمز بریده است
حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی در ارزیابی خود از روند بررسی لایحه بودجه در مجلس اظهار کرد: نمایندگان باید به سه مطلب توجه کنند؛ نکته اول وضعیت موجود است که هم کرونا را داریم و هم نمایندگان درگیر آن شده‌اند که همین امر سبب می‌شود نسبت به بررسی بودجه سرعت عمل بیشتری بخشیده شود تا زودتر تکلیف آن مشخص شود.

وی افزود: نکته دوم وجود تحریم‌ها و نیز اوضاع و شرایط منطقه است که به ما نشان می‌دهد لازم است در چنین اوضاع و احوالی از شعار‌ها دوری کنیم و واقع‌گرا و حقیقت‌گرا عمل کنیم. این امر باید در بررسی بودجه که برنامه دولت برای سال آتی است نیز در نظر گرفته شود.

اکرمی با تاکید بر اینکه ما همه می‌خواهیم عدالت حاکم باشد و ظلمی در کار نباشد، تصریح کرد:، اما باید بدانیم که این آرزو و آرمان است. باید حقیقت و واقعیت را هم ببینیم و بدانیم که میان آنچه ما آروز می‌کنیم و آنچه در عمل رخ می‌دهد فاصله بیشتر از این حرف‌ها است. پس نمایندگان هم در بررسی بودجه شعار‌ها را کنار بگذارند و به واقعیات توجه کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه در بررسی بودجه باید ظرفیت‌های کشور مورد توجه قرار گیرند، یادآور شد: کشورمان ظرفیت تجاری و صنعتی و کشاورزی بسیار دارد. برای استفاده از این ظرفیت‌ها باید بخش خصوصی را تقویت کرد و به کار گرفت و به آن میدان داد و با اقتصاد دولتی و نفتی جواب لازم به دست نمی‌آید و ظرفیت‌های به درستی به کار گرفته نمی‌شوند.

اکرمی تصریح کرد: آنان که سرمایه و ثروت و استعداد دارند باید به میدان اقتصاد بیایند و دولت هم از آن‌ها حمایت کند و با هدایت و نظارت بر آن‌ها نقش خود را ایفا کند. در غیر اینصورت با شعار و سخنرانی کار پیش نمی‌رود.

وی با انتقاد از روند افزایش قیمت‌ها در کشور اظهار کرد: در کشور همه‌چیز ترمز بریده است از قیمت کالا‌ها گرفته تا هزینه خدمات و مابقی موارد. قیمت‌ها به سرعت بالاتر می‌روند و کسی هم جوابگو نیست.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نمایندگان به جای نبش قبر گذشته به فکر وحدت و پیشرفت آینده باشند، گفت: گاهی نمایندگان نطق‌هایی می‌کنند و به کسانی می‌تازند و بر آنان خرده می‌گیرند که نیستند تا جواب‌شان را بدهند و از خود دفاع کنند در حالی که این تندی‌ها و نبش‌قبرکردن‌ها فایده‌ای به حال کسی ندارد.

اکرمی با اشاره به روند دریافت ردیف بودجه سازمان‌های تبلیغاتی مذهبی در کشور اظهار کرد: من، چون ۲۰ سال در مجلس بودم و در بررسی ۲۰ لایحه بودجه سهم داشتم باید بگویم که لازم است روند کارمان را اصلاح کنیم و مدام دفتر و سازمان جدید درست نکنیم و بودجه به آن‌ها اختصاص ندهیم. سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات حوزه و حوزه هنری می‌خواهند یک کار بکنند که همان تبلیغ است. پس این‌ها باید ادغام شوند و با متمرکزسازی قدرتمند شوند تا در راستای یک هدف که همان تبلیغات است عمل کنند.

وی یادآور شد: مادامی که اقتصادمان از دولتی بودن و نفتی بودن درنیاید هرکس دنبال سهم خودش از بودجه است و به این طریق هم کار پیش نمی‌رود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: