April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۸۵۳
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
0
نظرسنجی از اقتصاددان‌های بلومبرگ نشان می‌دهد نرخ تورم سالانه در آمریکا در اولین ماه سال جاری میلادی به ۷.۳ درصد رسیده است یعنی بیشترین افزایش سالانه از اوایل ۱۹۸۲.
افزایش نرخ تورم در آمریکا به ۷.۳ درصد
فشار تورم در آمریکا به روند افزایشی خود که از ابتدای سال جاری میلادی شدت گرفته ادامه می‌دهد. شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا احتمالاً ۷.۳ درصد در ژانویه نسبت‌به سال گذشته میلادی بالا رفته‌است که بیشترین افزایش سالانه را از اوایل ۱۹۸۲ نشان می‌دهد. اقتصاددان‌های بلومبرگ عقیده دارند شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا غیر از انرژی و مواد غذائی که بسیار بی‌ثبات هستند، ۵.۹ درصد افزایش‌یافته است.

طبق نظرسنجی از اقتصاددان‌ها، با توجه به روند افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی، نرخ تورم از نرخ متوسط ماهانه که ۲ درصد در نظر گرفته‌شده بود، فراتر خواهد رفت. این اقتصاددان‌ها انتظار دارند تورم در ماه جاری میلادی به اوج خود برسد. این در حالی است که فدرال‌رزرو آمریکا قصد افزایش نرخ بهره را دارد.

بیشتر بخوانید:
ترامپ: دولت بایدن ظرف یک سال آمریکا را ویران کرد
در آن‌سوی دنیا، بانک مرکزی روسیه هم احتمالاً نرخ بهره را ۱۰۰ واحد افزایش می‌دهد.

ژاپن نرخ هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان را در روز سه‌شنبه منتشر می‌کند که احتمالاً نشان‌دهنده‌ی تأثیرات اولیه ترس از همه‌گیری کرونای اومیکرون بر مصرف‌کنندگان است.
پیش‌بینی می‌شود تورم در چین، دومین اقتصاد بزرگ دنیا در سال جاری میلادی در حد متعادل باقی بماند.

اطلاعات مربوط به تولید ناخالص داخلی در انگلیس حاکی از توانایی اقتصاد این کشور در مقابله با همه‌گیری کرونای اومیکرون خواهد بود.

در بین کشور‌های اروپایی، انتظار می‌رود بانک‌های مرکزی لهستان و ایسلند نرخ بهره را به اندازه نیم واحد افزایش دهند و بانک مرکزی رومانی ۲۵ درصد افزایش نرخ بهره داشته باشد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: