April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۹۱۱
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
0
افرادی که تا یک اسفند سهام عدالت را دارند می‌تواند سود خود را دریافت کنند، اما میزان سود دریافتی افراد متفاوت است؟
جزئیات سود سهام عدالت مشخص شد
عسکر توکلی رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت گفت: سهام عدالت بر اساس انتخاب افراد به دو دسته مستقیم و روش غیر مستقیم دسته بندی می‌شود.

سود پرداختی که قرار است اسفند واریز شود سود عملکردی سال ۹۹ است. در سال ۹۹ برخی از افراد بخشی از سهام خود (۳۰ درصد) را به فروش رسانده‌اند تعدادی نیز پس از عید غدیر بعد از اعلام آزادی سازی ۳۰ درصد دیگر درمجموع ۶۰ درصد از سهام عدالت خود را به فروش رسانده است. این افراد میزان سودشان برابر سهمی است که در تاریخ برگزاری مجمع آن را داشته‌اند بنابر این میزان سود دریافتی افراد به میزان فروش تا تاریخ مجمع شرکت‌ها بستگی دارد.

در کل سود نقدی به کسانی تعلق می‌گیره که در تاریخ مجمع سهامدار شرکت‌ها باشند. به گفته توکلی؛ بنابراین افرادی که تا یک اسفند این سهام را دارند می‌تواند سود خود را دریافت کنند و اگر قبل از این تاریخ سهم خود را به فروش برسانند سودی دریافت نخواهند کرد. قرار است سود سهام عدالت مانند سال گذشته از طریق سجام پرداخت شود.

واریز سود سهام عدالت از اول اسفند

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری گفت: هماهنگونه که اعلام شد ان شاءالله توزیع پرداخت سود سهام عدالت را تا پایان امسال خواهیم داشت و تا پیش از پایان اسفند ماه مبلغ سود سهام عدالت در اختیار عزیزان قرار خواهد گرفت و امسال بیش از دو و نیم برابر بیشترین سودی است که تا کنون پرداخت شده است و به ازای هر سهام دار بین ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان سود پرداخت خواهد شد. اگر از گروه اول باشند که از ناحیه دولت پرداخت شده باشد، یک میلیون تومان هزینه سود خواهد بود. (مهر)

حسین قربان زاد رئیس سازمان خصوصی سازی ۱۸ بهمن در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها گفت: مجموع سود توزیعی سال گذشته در حدود ۹۵۰۰ میلیارد تومان بوده و امسال مجموع این سود به ۳۱ هزار میلیارد تومان رسید. در نهایت فرآیند واریز سود سهام عدالت از اول اسفند ماه آغاز می‌شود.

محمد باغستانی در جلسه هیات مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم است تا شرایط برای پرداخت سود سهامداران عدالت تا پایان امسال از طریق سجام فراهم شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: