April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۰۹۶۸
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
0
تعطیلی رآکتور‌های برق هسته‌ای فرانسه که ستون اصلی سیستم بهم‌پیوسته برق اروپا هستند، قیمت برق در این قاره را باز هم افزایش داده است. در نتیجه، قیمت گاز و زغال‌سنگ برای سوخت پالایشگاه‌های برق هم در این قاره بالا می‌رود.
افزایش دوباره قیمت برق در اروپا به‌دنبال کاهش تولید برق هسته‌ای فرانسه
پس‌از این‌که فرانسه، بزرگ‌ترین تولیدکننده برق اروپا هدف خود برای تولید برق هسته‌ای را برای دومین‌بار طی یک‌ماهه گذشته پایین آورد، قیمت برق در اروپا بازهم افزایش یافت؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد بحران انرژی در این قاره در زمستان جاری ادامه خواهد داشت.

شرکت برق فرانسه اعلام کرد تولید برق هسته‌ای این کشور در سال جاری میلادی به پایین‌ترین رقم از ۱۹۹۰ کاهش می‌یابد. بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی عقیده دارد تولید برق هسته‌ای کاهش شدیدی در ۲۰۲۳ خواهد داشت. این شرایط فرانسه را بار‌ها مجبور به واردات برق کرده و کشور‌های همسایه را که به برق هسته‌ای این کشور وابسته هستند، به دردسر انداخته‌است.

راکتور‌های هسته‌ای فرانسه ستون اصلی سیستم بهم‌پیوسته برق اروپا هستند. اما این راکتور‌ها به‌خاطر دوره‌های طولانی تعمیر و نگهداری غیرقابل‌اعتماد شده‌اند. خاموشی‌های اخیر بحران انرژی در اروپا را در شرایطی که روسیه گاز طبیعی کمتری به این قاره می‌فرستد تشدید کرده‌است.

فرانسه اعلام کرد تولید برق هسته‌ای این کشور احتمالاً در سال جاری میلادی به ۲۹۵ تا ۳۱۵ تراوات ساعت کاهش پیدا می‌کند. این رقم قبلاً بین ۳۰۰ تا ۳۳۰ تراوات ساعت اعلام‌شده بود. آخرین باری که تولید برق هسته‌ای فرانسه به کمتر از ۳۰۰ تراوات در ساعت رسیده بود، به ۳ دهه پیش برمی‌گردد.

قیمت برق آلمان برای سال آینده که یک شاخص برق در اروپاست، ۴.۸ درصد افزایش‌یافته و به ۱۴۷.۱۰ یورو (۱۶۸ دلار) در هر مگاوات ساعت رسیده‌است. قرارداد‌های برق فرانسه برای سال آینده ۷ درصد بالا رفته و به ۱۶۲ یورو رسیده‌اند، یعنی بالاترین رقم از پایان دسامبر.

فرانسه بزرگ‌ترین صادرکننده برق اروپا در نیمه دوم سال گذشته میلادی بود. تولید کمتر برق هسته‌ای در ۲۰۲۲ احتمالاً صادرات به کشور‌هایی مثل آلمان و فرانسه را کاهش داده و باعث افزایش بیشتر قیمت گاز و زغال‌سنگ برای سوخت پالایشگاه‌های برق آن‌ها می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: