یک متخصص حوزه فناوری‌های نوین رسانه‌ای در گفتگو با پول نیوز بیان کرد:
کد خبر: ۳۷۰۹۷۹
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
0
متخصص فناوری‌های نوین رسانه‌ای بیان کرد: عدم توسعه پذیری و تاثیر پذیری سریعتر با بازار جدید را می‌توان به عنوان یکی دیگر از دلایل از بین رفتن استارت آپ‌ها شمرد.
عدم توسعه پذیری استارت آپ‌ها با بازار جدید یکی از دلایل از بین رفتن آن‌ها
استارت آپ یا Startup، نهادی انسانی است که بهمنظور خلق محصول، خدمت یا ارزشی نو ایجاد شده است.
استارت آپ یک سازمان موقتی است که راهاندازی شده است تا مدل کسبوکار خود را جستجو کند؛ مدل کسبوکاری که تکرارپذیر و مقیاسپذیر است.

معمولاً مبنای شروع کار استارت آپ‌ها یک ایده خلاقانه و نوآورانه است و به دلیل خلاقیت بالا، استارت آپ‌ها گاهی رقیب ندارند! بنابراین بیشتر از رقابت کردن، باید تمرکز اصلیشان بر روی آگاهیرسانی از ایدهشان و اجرای کمنقص آن باشد. معمولاً بنیانگذاران آن مشکل مالی دارند و سرمایه اولیهشان را با وام، قرض و یا پس اندازی اندک شروع میکنند.

شکست یا رکود بسیاری از کسب وکار‌ها همزمان با شیوع پاندمی کرونا دور از ذهن نیست. کسب وکار‌های نوپا (استارت آپ ها) هم از این قاعده مستثنی نیستند. بدون شک، بسیاری از فعالان این گروه از کسب وکار‌ها به واسطه همه گیری کووید-۱۹ از گردونه خارج شدند، اما در مقابل، برخی استارت آپ‌ها برنده میدان مسابقه با کرونا بودند.

منابع معتبر دنیا، تعطیلی برخی از غول‌های حوزه استارت آپی را روایت میکنند، در عین حال کووید-۱۹ برای بسیاری از کسب وکار‌ها فرصت بوده است. برخی از کارشناسان بر این باورند که کرونا کسب وکار‌های سنتی و ساختار‌های سنتی کسب وکار‌های استارت آپی اقتصاد دیجیتال را با مخاطره جدی مواجه کرد.

برخی هم معتقدند، استارت آپ‌های برنده کرونا با پیش بینی و رفع چالش‌های پیش رو، جریان درآمدی خود را تغییر دادند.
 

در همین رابطه سینا تفنگچی متخصص فناوری‌های نوین رسانه‌ای در خصوص نحوه فعالیت استارت آپ‌ها در دوران کرونا به خبرنگار پول نیوز گفت: یک سری از اپلیکیشن‌ها و استارت آپ در دوران کرونا با پیشرفت‌هایی روبه رو شدند که موجب توسعه و تعالی آن‌ها شد که در مقابل آن، یک سری دیگر از آن‌ها در این دوران با افت روبه رو شدند و از بین رفتند.

وی افزود: یکی از علت‌های از بین رفتن برخی از استارت آپ‌ها به عدم آشنایی با اقتصاد کسب و کار‌های فناورانه و اقتصاد دیجیتال است که از شیوه‌های مبتنی بر درآمد کسب و کار‌های جدید آگاهی ندارند.

این متخصص فناوری‌های نوین رسانه‌ای در ادامه بیان کرد: عدم توسعه پذیری و تاثیر پذیری سریعتر با بازار جدید را می‌توان به عنوان یکی دیگر از دلایل از بین رفتن استارت آپ‌ها شمرد.
 
 

گفتگو از سحر گلی زاده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: