April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۱۰۴۷
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
0
سازمان هواشناسی برای آخر هفته و روز شنبه هشدار نارنجی صادر و اعلام کرد: نوع مخاطرات ناشی از فعالیت این سامانه بارش برف و باران، وزش باد شدید، کولاک برف و مه است.
هشدار نارنجی برای آخر هفته و روز شنبه صادر شد
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، این سامانه بارشی از شب پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۱ آغاز به فعالیت می‌کند و در روز شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ فعالیت آن به‌تدریج کاهش خواهد یافت. نوع مخاطرات ناشی از فعالیت این سامانه بارش برف و باران، وزش باد شدید، کولاک برف و مه است.

مناطق متأثر از فعالیت این سامانه در روز پنج‌شنبه جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان و در روز جمعه کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق ایلام، شمال خوزستان، ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران و غرب اصفهان و در روز شنبه لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، شمال فارس، جنوب و غرب اصفهان خواهد بود.

لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد، کولاک برف، کاهش دید، احتمال سقوط بهمن، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی برف گیر، افت فشار گاز و تأخیر و احتمال لغو پرواز از مخاطرات احتمالی فعالیت این سامانه است.

اجتناب از سفر‌های غیر ضروری، همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی دستگاه‌های امدادی جهت برف‌روبی و مقابله با خسارت احتمالی و مدیریت در مصرف انرژی از توصیه‌های سازمان هواشناسی به شهروندان است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: