April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۱۲۵۶
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
0
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با افزایش نرخ دلار، قیمت سکه در بازار داخلی با افزایش ۵۰ هزار تومانی مواجه شده است.
سکه ۵۰ هزار تومان گران شد
بدنبال افزایش نرخ دلار قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران افزایش پیدا کرد. قیمت سکه از ابتدای هفته جاری روند صعودی به خود گرفته و با یک جهش سنگین و یکباره وضعیت بازار را متحول کرد. تا جایی که روز گذشته توانست کانال ۱۲ میلیون تومان را بدست بیاورد.

این افزایش قیمت درحالی اتفاق افتاد که قیمت دلار و قیمت اونس طلا نیز در حال پیشروی بودند. نرخ هر انس جهانی با توجه به گمانه زنی‌های درباره احتمال جنگ روسیه با اوکراین افزایش قیمت داشت و فرمول محاسبات در بازار جهانی را بهم ریخت.

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: امروز قیمت جهانی هر اونس طلا در بازار به دلیل تعطیلی روز یکشنبه بدون تغییر بوده است.

وی ادامه داد: قیمت ارز نیز در بازار با افزایش اندکی داشته وهر دلار آمریکا امروز در صرافی‌های بانکی با افزایش قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته مواجه شد و در حال حاضر به قیمت ۲۵ هزار و ۳۰۵ تومان به فروش می‌رود.

کشتی آرای گفت: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۵۰ هزار تومان افزایش داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز حدود ۵ هزار تومان گران شده است.

وی ادامه داد: هر سکه امامی با افزایش قیمت به ۱۲ میلیون و ۱۰۳ هزار تومان رسیده است.

به گفته کشتی آرای؛ از طرفی هم مذاکرات برجام در هاله از ابهام قرار گرفته و پیش بینی وضعیت بازار سکه و طلا و ارز به روند مذاکرات بستگی دارد. از سوی دیگر قیمت هر اونس طلای جهانی نیز فردا با بازگشایی بازار‌های جهانی تعیین خواهد شد.

این فعال بازار سکه و طلا گفت: پیش بینی وضعیت قیمت سکه و طلا بستگی به نرخ گذاری دلار دارد. اگر فردا وضعیت قیمت دلار روند صعودی داشته باشد احتمال افزایش قیمت سکه و طلا بیشتر خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: