کد خبر: ۳۷۱۳۱۷
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۹
0
رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: یک متهم با درج آگهی جعلی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی، با قربانیان ارتباط برقرار کرده و با دسترسی به تصاویر خصوصی افراد از آن‌ها کلاه‌برداری کرده است.
اخاذی با تهدید انتشار تصاویر خصوصی به بهانه فالگیری
سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: با ارائه مرجوعه قضائی توسط زن جوانی به پلیس و طرح شکایت با موضوع کلاه‌برداری از وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی اظهار کرد از طریق شبکه‌های اجتماعی با شخصی که ادعای فال‌گیری، رمالی و حل کردن مشکلات را داشته است، ارتباط گرفته، سپس متهم از وی درخواست ارسال تصاویر شخصی کرده و پس از دریافت با تهدید شاکی نسبت به انتشار آن‌ها، اقدام به اخاذی از وی کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر شد و در برابر مستندات ارائه شده به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد.

وی با اشاره به شیوه برقراری ارتباط متهم با قربانیان، تصریح کرد: متهم با درج آگهی جعلی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی، با قربانیان ارتباط برقرار کرده و با دسترسی به تصاویر خصوصی افراد از آن‌ها کلاه‌برداری کرده است.

سرهنگ مرتضوی با توصیه به شهروندان و افراد جویای کار، خاطرنشان کرد: افراد سودجو ترفند‌های مجرمانه را به شیوه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند.

وی ادامه داد: شهروندان به تبلیغات اغواکننده و فریبنده که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

منبع:ایمنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: